چهارشنبه 25 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: حتی يک نفر در ايران محتاج نان شب نيست، ايران به لحاظ سرعت پيشرفت علمی در رده اول جهان قرار دارد، ايسنا


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در نشست سه جانبه ايران، روسيه و قزاقستان که در حاشيه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان شانگهای تشکيل شد، دکتر محمود احمدی‌نژاد، ديمتری مدودوف و نور سلطان نظربايف ضمن بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های سه کشور، تقويت مناسبات منطقه‌يی و بين‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

ديدار احمدی‌نژاد با ايرانيان مقيم قزاقستان

هم‌چنين، رييس‌جمهور با تاکيد بر اين که نظام سلطه امروز از قدرت فرهنگی، مديريتی و تاريخ‌سازی ملت ايران هراسان است، گفت:‌ سلطه‌گران به خوبی می‌دانند که اگر ملت ايران اراده کند تمام اهداف خود را محقق خواهند کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر سه‌شنبه به وقت محلی در ديدار ايرانيان مقيم قزاقستان با اشاره به توطئه‌ها و طراحی‌های گوناگون دشمنان برای ضربه زدن به ملت ايران اظهار کرد: نظام سلطه و در راس آن آمريکا و متحدانش همواره به دنبال دشمنی با ملت ايران هستند و همواره با توطئه‌ها و بهانه‌های گوناگون تلاش کردند که به ملت ايران ضربه زده و مانع پيشرفت و شکوفايی ايران شوند.

او با طرح اين سوال که ملت ايران از چه ويژگی‌هايی برخوردار است که نظام سلطه به دنبال دشمنی با آن برخاسته است؟ خاطرنشان کرد:‌ تاريخ اثبات کرده که ملت ايران از فرهنگ بالايی برخوردار است که اگر کوچک‌ترين فرصت برای رشد و معرفی خود به دنيا پيدا کند به لحاظ فرهنگی دنيا را تحت نفوذ خود در خواهد آورد.

رييس‌جمهور اضافه کرد: امروز سلطه‌گران به خوبی می‌دانند که ملت ايران از توانايی بالايی برای مديريت جهان برخوردار است و با توجه به شرايط کنونی جهان که در آن نظام مارکسيست به پايان رسيده و نظام سرمايه‌داری هم در همه عرصه‌ها به بن‌بست رسيده است و جهان نيازمند نظم و انديشه جديدی است، تنها ملتی که ظرفيت پاسخگويی به نيازهای بشريت را دارد، انديشه و فرهنگ ملت ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين که نظام سرمايه‌داری تا زمانی که دلار در دنيا رايج است، تا حدودی می‌تواند مشکلات خود را برطرف کند، گفت: از آن جايی که اقتصاد جهان ديگر گنجايش دارايی‌های کاغذی را ندارد به مرور زمان نظام سرمايه‌داری نيز مانند مارکسيست به پايان راه خواهد رسيد.

وی خاطرنشان کرد: نظام سرمايه‌داری برای نجات خود با شعار مبارزه با تروريسم به افغانستان و عراق حمله کرد اما امروز شرايط به مراتب بدتر از گذشته شده است و در مجموع می‌توان گفت که نظام سرمايه‌داری از لحاظ سياسی، اقتصادی و فرهنگی در بن‌بست کامل قرار گرفته است.

رييس قوه مجريه افزود: اگر ۳۰ سال پيش برخی از ملت‌ها و صاحب‌نظران در آرزوی رابطه با آمريکا بودند، امروز منفورترين اسم در تمام جهان نام سلطه آمريکا است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اين که جهان نيازمند نظم و انديشه جديدی است، خاطرنشان کرد: انديشه مارکسيست و اومانيسم نتوانستند به نيازهای بشر پاسخ دهند و مروری بر تاريخ نشان می‌دهد که امروز تنها يک ملت در دنيا از اين ظرفيت و توانمندی برخوردار است که فکر و انديشه انسانی برای مديريت عادلانه جهان ارائه دهد و آن ملت ايران است.

او با اشاره به اين که ملت ايران تنها ملتی است که بيش‌ترين حوادث تاريخی را پشت سر گذاشته است، افزود: حوادثی که در ايران اتفاق افتاده هر کدام به تنهايی می‌توانست ملتی را از صحنه تاريخ حذف کند، ايران در طول تاريخ بارها به طور کامل به اشغال درآمد. (از جمله حمله مغول) و اشغالگران که صدها سال حکومت کردند، اما امروز ملت ايران تنها ملتی در جهان است که توانسته است اشغالگران را مطيع خود کند و از درون حوادث مجدداً جوانه زده و بر فرهنگ و اصالت خود را مسلط شود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان با توسل به اقداماتی مانند تحريم اقتصادی به دنبال آن بودند که مسير پيشرفت و شکوفايی ملت ايران را مسدود کنند، اما برخلاف تمام اقدامات و طراحی‌های آنان امروز ايران به لحاظ سرعت پيشرفت علمی در رده اول جهان قرار دارد.

وی با تاکيد بر اين که سلطه‌گران می‌دانند که اگر ملت ايران تصميم بگيرد تا اقتصاد خود را شکوفا کند حتما اين کار را خواهند کرد، گفت: امروز همگان شاهدند با وجود تحريم‌های اقتصادی دشمنان، پيشرفت اقتصادی و عمران و آبادانی در ايران مضاعف شده است.

احمدی‌نژاد افزود: دشمنان می‌دانند که اگر ملت ايران فرصتی پيدا کند الگويی به جهان ارائه خواهد کرد که باعث خواهد شد ديگر کسی از آنان در جهان تبعيت نکند و مناسبات ظالمانه جهان به طور کامل در هم خواهد شکست.

وی با اشاره به اين که ايرانيان در طول تاريخ پرچمدار توحيد و عدالت برای بشريت بودند، خاطرنشان کرد: ايرانی‌ها حتی قبل از اين که مسلمان شوند پيام‌آور توحيد، عدالت و برادری برای همه ملت‌ها بودند و سلطه‌گران با آگاهی از اين ويژگی‌های برجسته ملت ايران است که نگران و هراسان شده‌اند، آنان می‌دانند که اگر موتور رشد ملت ايران با دور بالا به حرکت درآيد همه ظرفيت‌ها را در بر خواهد گرفت و ديگر آنان جايی برای عرض اندام نخواهند داشت.

احمدی‌نژاد تصريح کرد: دشمنان از فرهنگ، کارآمدی و عشق و عدالت‌خواهی ملت ايران می‌ترسند.

رييس‌جمهور با اشاره به اين که ايرانی‌ها سمبل پاکی و دوستی در جهان هستند، اظهار کرد: دشمنی سلطه‌گران با ملت ايران گسترده، متنوع و بچه‌گانه است، به طوری که در شبکه‌های صهيونيستی برای اين که به زعم خود اذهان ملت‌ها را از واقعيت‌های ملت ايران دور کنند با آوردن اسم ايران صحنه‌هايی از بيابان و صحرا به نمايش درمی‌آورند و به طور کامل اخبار پيشرفت‌های علمی و اقتصادی را سانسور می‌کنند تا به ملت‌ها چنين القاء کنند که وضعيت اقتصادی ملت ايران نامناسب است و تحريم‌های آنان موجب عقب‌افتادگی ايران شده است.

او گفت: سلطه‌گران علاقه ندارند که کسی در دنيا خارج از دايره سيطره آن‌ها پيشرفت کند اما ملت ايران همه ادعاها و تصورات‌شان را در هم شکسته و به سرعت در حال فتح قله‌های پيشرفت و عزت است.

رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به پيشرفت‌های روزافزون کشورمان در بخش‌های گوناگون از جمله اقتصادی اظهار کرد: امروز می‌توان ادعا کرد که در تمام ايران حتی يک نفر وجود ندارد که محتاج نان شب باشد و به فضل الهی در آينده‌ای نزديک اعلام خواهد شد که در سرتاسر ايران فقيری وجود ندارد.

احمدی‌نژاد خطاب به دشمنان ملت ايران گفت: خودتان را خسته نکنيد هر کس در طول تاريخ با ملت ايران درافتاده است نتوانسته هيچ نتيجه‌ای بگيرد و دشمنان امروز کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند حريف ملت ايران شوند، چرا که ۳۰ سال قبل زمانی که غرب و شرق با هم عليه ملت ايران متحد بودند نتوانستند کاری از پيش ببرند؛ اين در حالی است که در آن مقطع در اوج قدرت سياسی، اقتصادی و نظامی قرار داشتند و امروز وضعيت آن‌ها به مراتب بدتر از ۳۰ سال قبل است.

وی گفت: يکی از افتخارات ملت ايران اين است که طرفداران عزت، شرف، پاکی، آزادی و عدالت در جهان دوستدار ملت ايران هستند و همه زورگويان، فاسدان و دروغ‌گويان جهان در صف مقابل ملت ايران قرار دارند.

احمدی‌نژاد در ادامه بهترين راه‌حل برای سلطه‌گران و کسانی که به دنبال مقابله با ملت ايران هستند را دوستی با ملت بزرگ ايران عنوان کرد و افزود: بدون شک هيچ‌کس از دوستی با ما زيان نخواهد ديد، اما اگر کسی اين دوستی را نپذيرد و بخواهد با ملت ايران دشمنی کند، ملت ايران نشان داده که ريشه همه دشمنان خود را خواهد کند.

او با اشاره به اين که هر ايرانی در هر کجای جهان سفير فرهنگ و تمدن ملت ايران است، اظهار کرد: ايرانيان در جهان نماينده اخلاق، ادب، ايمان، ‌عدالت‌خواهی و مهرورزی هستند و با توجه به اين که ملت‌های جهان به دنبال الگويی مانند ملت ايران هستند، ما امروز ماموريت داريم که حقيقت اين الگو را به دنيا معرفی کنيم.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنانش به روابط ايران و قزاقستان اشاره کرد و گفت: روابط دو کشور دوستانه، صميمی و رو به گسترش است و دو کشور از ديدگاه‌های مشترک منطقه‌يی و بين‌المللی برخوردار هستند.

وی‌ افزود: ايران و قزاقستان به حوزه فرهنگی و تمدنی واحدی تعلق دارند و مصمم هستند همکاری‌های خود را تا حداکثر ممکن ارتقاء دهند.

رييس‌جمهور در ادامه رابطه ايران و قزاقستان را به نفع همه و صلح و امنيت و برادری همه ملت‌ها دانست.

احمدی‌نژاد در پايان عشق به ايران را حلقه‌ای دانست که همه ايرانيان در جهان را به هم متصل کرده است و گفت:‌ ايران عزيز يک عشق ابدی است و فاصله مکانی نمی‌تواند اين عشق را کم‌رنگ و يا از دل‌ها بيرون کند. ايرانی‌ها در هر کجای دنيا که باشند قلب‌شان به عشق ايران می‌تپد.

در ابتدای اين مراسم تعدادی از ايرانيان مقيم قزاقستان در فضايی صميمی و دوستانه ضمن خوش‌آمدگويی به رييس‌جمهور پيشنهادات و ديدگاه‌های خود را مطرح کردند.

رييس‌جمهوری اسلامی ايران پس از پايان اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، آستانه ـ پايتخت قزاقستان ـ را به مقصد تهران ترک کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016