پنجشنبه 2 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه شش زندانی سياسی زندان رجايی شهر به گزارشگر ويژه شورای حقوق بشر، سحام نيوز

سحام نيوز: تعدادی از زندانيان سياسی زندان رجايی شهر به “احمد شهيد” گزارشگر ويژه شورای حقوق بشر سازمان ملل نامه نوشتند. به گزارش سحام نيوز رسول بداغی، مسعود باستانی،‌عيسی سحرخيز، علی عجمی، کيوان صميمی، حشمت‌الله طبرزدی؛ شش زندانی سياسی هستند که در اين نامه از “احمد شهيد” خواسته اند ضمن بازديد از زندان های جمهوری اسلامی با خانواده های زندانيان سياسی نيز ديدار داشته باشد. متن اين نامه که نسخه ای از آن در اختيار سحام نيوز قرار گرفته به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا

جناب آقای احمد شهيد
گزارشگر ويژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد ايران

با اهداء سلام و احترام

هم‌زمان با شادباش به جناب‌عالی بابت انتخاب شما به عنوان گزارشگرويژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور جمهوری اسلامی ايران، تاسف خود را از گسترش کمی و کيفی نقض اصول مربوط به حقوق اساسی افراد در قانون اساسی ايران و اعلاميه جهانی حقوق بشر که جمهوری اسلامی متهد به اجرای آن است، اعلام می‌داريم. متاسفيم که ايران در وضعيت ويژه‌ای قرار دارد که ضرورت نظارت مستمر نهادهای بين‌المللی بر نقض نظام‌مند حقوق بشر همواره وجود دارد.

استحضار داريد که علت دستگيری ما، زندانيان سياسی و عقيدتی مستقر در زندان رجايی‌شهر کرج، اعم از روزنامه‌نگار، دانشجو، فعال صنفی و سياسی يا کنشگر اجتماعی و حقوق بشر اين است که تلاش کرده‌ايم در چارچوب فعاليت‌های مدنی، به ويژه مشارکت در انتخابات رياست‌جمهوری ۲۲ خرداد ۸۸ ايران تغيير و تحولی دموکراتيک در اوضاع سياسی و فعاليت‌های حقوق بشری ايران انجام شود؛ فعاليت‌هايی بر اساس اعلاميه جهانی حقوق بشر و ديگر معاهده‌نامه‌ها و قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل که حکومت ايران نيز ملزم به رعايت آن‌هاست. اما متاسفانه مقام‌های سياسی-امنيتی و به تبعيت از آنان مسئولان قضايی ايران چنين فعاليت‌های قانونی مسالمت‌جويانه را براندازای نرم می‌نامند و دست‌اندرکاران آن را، ضد انقلاب می‌خوانند و بر اين اساس آنان ما را مستحق دستگيری، بازجويی در شريط نامناسب و فشارهای روحی و جسمی می‌دانند و دادگاه‌های غيرعادلانه و خارج از ضوابط قانونی و اغلب محرمانه و بدون حضور وکيل مدافع برگزار کرده و می‌کنند. پيامد اين امر، به ويژه طی دو سال اخير صدور احکام حبس‌های طويل‌المدت، تبعيد و نگهداری در زندان‌های غيراستاندارد و اعمال محدوديت‌های غيرانسانی غيراسلامی عليه زندانيان و خانواده‌هايشان بوده است.

ما ضمن استقبال از انتخاب شايسته اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل، مشتاقانه در انتظار سفر جنابعالی به ايران و ديدار با زندانيان سياسی-عقيدتی و خانواده‌های آنان به ويژه بازديد از زندان‌های جمهوری اسلامی برای آگاهی يافتن از عمق ظلم و بيداد حاکم بر کشور خود هستيم.

با سپاس

رسول بداغی، مسعود باستانی،‌عيسی سحرخيز، علی عجمی، کيوان صميمی، حشمت‌الله طبرزدی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016