شنبه 11 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيش شرط هايي اصلاح‌طلبان براي حضور در انتخابات معقول و منطقي است، ایلنا

دبيركل مجمع نمايندگان ادوار مجلس در باره تاثير انتخابات بر جامعه گفت: يش از اينكه روند جامعه دچار يك كنش سياسي شود، بايد اثرات اين كنش سياسي بر جامعه و مردم بررسي و تحليل شود .انتخابات به معناي صرف يك واژه نيست بلكه بر اساس قانون اساسي مي بايست كه مشاركت سياسي همه اقشار جامعه در تعيين سرنوشت كشور به عنوان پايه و مبنا و راه كار باشند.

يدالله اسلامي در گفت‌و گو با خبرگزاري كار ايران ( ايلنا ) با بيان اينكه اگر از مشاركت سياسي همه اقشار عدول شود ، يعني قانون اساسي نقض شده ، افزود : يك كنش سياسي را فقط به خاطر انجام فعاليت و خواست عده اي نبايد انجام داد بلكه بايد تمام اثرات آن بررسي شود.

وي ادامه داد: در اين باره بايد اول به مقوله انتخابات نگاه قانوني داشت .به اين معني كه در ابتدا انتخابات, انتخابات شود. وقتي انتخاباتي آزاد را بر پايه مردم سالاري بيان مي كنيم نيازمند فعاليت آزاد مطبوعات رسانه ها هستيم و به راحتي نبايد از آن گذشت.

وي ضمن مخالفت با اعمال قانون استصوابي خواستار تجديد نظر در اين قانون شد و افزود: هيچ فرد و گروهي حق دخالت در انتخابات را ندارد, و نظارت بر انتخابات بايد مبناي اصلي باشد و اين نظارت نبايد با دخالت افكار صورت بگيرد.

اسلامي با اشاره به اينكه احزاب قدرتمند و نهادهاي مدني بايد معرفي كننده كساني باشند كه در معرض راي مردم قرار مي گيرند، افزود : با فعاليت حزبي مي توان فضاي بسته فعلي را به فضاي سياسي مناسب انتخابات تغيير داد.

اسلامي تاكيد كرد:حذف احزاب به بدنه سياسي جامعه صدمه وارد مي كند و در نتيجه تدوين برنامه ها نيز با مشكل مواجه خواهد شد.

وي افزود : پيش شرط هايي كه از سوي اصلاح‌طلبان به عنوان كف مطالبات اعلام شده به نظر معقول و منطقي مي آيد هر چند كه اين مطالبات خواسته همه اصلاح‌طلبان نباشد و برخي بخواهند به صورت مستقل در عرصه سياسي وارد شوند اما اعلام پيش شرط‌ها به نوعي برآيند نظرات گروه اصلاح‌طلب است.

دبيركل مجمع نمايندگان ادوار مجلس تاكيد كرد : علاوه بر مسائل عنوان شده بدنه اجتماعي نيز بايد آمادگي پذيرش تغييرات را داشته باشند . مردم هميشه در صحنه هستند و نيازي به سخنان سياسيون ندارند.اگر خواسته هاي مردم عملي شده باشد از انتخابات حمايت مي كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با اشاره به اينكه باج دادن به ملت بهتر از نسليم شدن در برابر خواست بيگانگان است افزود: بايد با توان ملي خطرات را از جامعه دور كردو از جامعه حمايت كرد. نمي شود به افراد جامعه گفت در سختي ها پشتيبان ما باشيد ولي ما به مطالبات شما توجهي نداريم.مردم نيازمند برآورده شدن مطالبات خود هستند.

اسلامي در پايان با تاكيد بر تغييرات خواسته شده از سوي اصلاح طلبان گفت: در يك روند دو سويه هر دو طرف از يكديگر تاپير پذيرند.طبيعي است كه فعاليت مردم بر فعاليت سياسي و بالعكس اثر گذار است.و نتيجه اين فعل و انفعالات در انتخابات آينده نمود پيدا خواهد كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016