شنبه 11 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صرف اعلام اینکه اصلاح طلبید کافی نیست! بگویید چگونه، با چه قدرتی و چه چیزی را می خواهید اصلاح کنید، م.ش

در ایران امروز ، عبارت اصلاح طلبی تبدیل به یک مفهوم کلی شده است . افراد و گروههای مختلف سیاسی بدون آنکه تأملی در گذشته سیاسی خودشان بکنند به یک باره ادعای اصلاح طلبی سر می دهند و بعضاً هم در جلب آراء مردم موفق نیز بوده اند.

اکنون که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم ، فارغ از اینکه نفس دعوت از مردم برای شرکت در انتخاباتی که با احتمال فراوان سرنوشتی بهتر از انتخابات دو سال قبل نخواهد داشت و مردم را بیش از پیش سرخورده و دلزده خواهد کرد، با پرسش های فراوانی از جانب اصحاب رسانه مواجه شده است، باید برای یک بار هم که شده مدعیان اصلاح طلبی را با چند پرسش ساده به چالش طلبید.

بدیهی است که پرسشگری وظیفه مردم است و از آن مهمتر پاسخگویی وظیفه کسانی است که قصد دارند نمایندگی مردم را بر عهده بگیرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرسش هایی ساده نظیر:

۱ - ضمانت اجرایی برگزاری یک انتخابات آزاد و منصفانه ، از نظر اصلاح طلبان چیست؟
۲ - اصلاح طلبان قصد دارند چه چیزی یا بعبارت دیگر کدام یک از بخش های نظام حاکم را اصلاح کنند و چرا؟
۳ - اصلاحات فوق به پشتوانه چه قدرتی و با چه مکانیزمی انجام می شود؟
۴ - چگونه است که اصلاح طلبان با وجود شورای نگهبان و نظارت استصوابی هنوز به برگزاری یک انتخابات واقعی امیدوارند؟

در خاتمه لازم است اعلام کنم که من بعنوان یک ایرانی که همیشه آرزوی بهترین ها را برای کشورم و هم میهنانم داشته ام از ادامه وضع موجود بشدت خسته ام و فکر می کنم باید بزودی شاهد تغییرات و تحولات عمیقی در ساختار حاکمیت جمهوری اسلامی باشیم وگرنه از آن بیم دارم که روند بحرانهای موجود از کنترل خارج شده و بقول معروف "نه از تاک نشان ماند نه از تاک نشان".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016