دوشنبه 13 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"برای بازنگری رشته‌های علوم‌انسانی از ۳۰۰۰ عضو هيئت علمی نظرخواهی شد"، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم گفت: برای بازنگری در سرفصل‌ها و برنامه‌های درسی ۳۸رشته علوم‌انسانی مقطع کارشناسی، نظرات ۳۰۲۱ نفر از اعضای هيئت علمی دانشگاه‌ها اخذ و وارد سامانه بازنگری شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حميدرضا آيت‌اللهی رئيس پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری با اعلام اين خبر گفت: پس از اينکه مأموريت بازنگری ۳۸رشته تحصيلی به پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی محول شد، اين رشته‌ها در ۱۲گروه دسته‌بندی و مشخصات تمامی اعضای هيئت علمی که در سراسر کشور دروس اين رشته‌ها را تدريس می‌کردند استخراج شد و در قالب پرسش‌نامه‌ای نظرات آنان در خصوص موضوعات مختلف مربوط به بازنگری سرفصل‌های علوم‌انسانی اخذ شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: پس از دريافت پرسش‌نامه‌های ارسالی، نظرات اعضای هيئت علمی وارد سامانه بازنگری شد و هم‌اکنون با اين سامانه می‌توان نظرات اعضای هيئت علمی در خصوص بازنگری دروس مختلف، منابع پيشنهادی و نظرات آنان در خصوص سرفصل‌های موجود را به راحتی مشاهده کرد، همچنين با اين سامانه امکان بازنگری سرفصل‌ها حتی هر شش ماه يک‌بار نيز جود دارد.

رئيس پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: اين سامانه، بانک جامعی از اطلاعات مربوط به رشته‌های علوم انسانی را در اختيار ما قرار می‌دهد و در آينده نزديک دانشجويان خواهند توانست در زمان انتخاب واحدهای تحصيلی سرفصل‌ها و منابع درسی مربوطه را از اين سامانه دريافت کنند و اعضای هيئت علمی نيز امکان خواهند يافت تا منابع درسی جديد و يا نظرات خود را به سهولت وارد سامانه کنند.

آيت‌اللهی تصريح کرد: نظرات اخذ شده از اعضای هيئت علمی در اختيار کارگروهی متشکل از اعضای کميته‌های شورای عالی برنامه‌ريزی وزارت علوم و شورای تحول علوم‌انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت و جمع‌بندی اين کارگروه تا اول شهريورماه در اختيار وزارت علوم قرار می‌گيرد تا پس از تصويب نهايی شورای عالی برنامه‌ريزی اين وزارتخانه برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016