سه شنبه 14 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس مجلس قانون تشکيل دو وزارتخانه ادغامی جديد را ابلاغ کرد، ايلنا

رئيس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئيس جمهوری قانون تشکيل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت را ابلاغ کرد.

رئيس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئيس جمهوری قانون تشکيل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت را ابلاغ کرد. به گزارش ايلنا، در متن نامه "علی لاريجانی" رئيس مجلس شورای اسلامی خطاب به "محمود احمدی نژاد" رئيس جمهوری آمده است:

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد
رئيس محترم جمهوری سالامی ايران
عطف به نامه شماره ۶۸۸۵۸/۴۶۵۱۴ مورخ ۱/۰۴/۱۳۹۰ در اجرای اصل يکصد و بيست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران قانون تشکيل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت که با عنوان لايحه دو فوريتی وظايف و اختيارات دو وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی و صنعت و تجارت به مجلس شورای سالامی تقديم گرديده بود، با تصويب در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۸/۴/۹۰ و تاييد شورای محترم نگهبان به پيوست ابلاغ می گردد.

علی لاريجانی
رئيس مجلس شورای اسلامی



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متن قانون تشکيل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن وتجارت که به پيوست نامه رئيس مجلس شورای اسلامی برای رئيس جمهوری فرستاده شده به اين شرح است:
ماده واحده- به موجب اين قانون از ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تامين اجتماعی و دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگانی به ترتيب دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت تشکيل می شود و کليه وظايف و اختياراتی که طبق قوانين برعهده وزارتخانه ها و وزيران ياد شده بوده است به دو وزارتخانه جديد و وزيران آنها منتقل می گردد.
تبصره ۱- کليه امکانات، تعهدات، اختيارات، نيروی انسانی و اموال منقول و غيرمنقول در وزارتخانه های تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تامين اجتماعی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نيز در وزارتخانه های صنايع و معادن و بازرگانی به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل می گردد.
تبصره ۲- تنقيح قوانين مربوط به وظايف و اختيارات وزارتخانه های ياد شده، باتوجه به قوانين برنامه پنجساله پنجم توسعه، اجرای سياست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و مديريت خدمات کشوری در کارگروهی متشکل از معاونان برنامه ريزی و نظارت راهبردی، توسعه مديريت و سرمايه انسانی، حقوقی و امور مجلس رئيس جمهور و حسب مورد وزير مربوطه ظرف شش ماه انجام و پس ازتصويب هيات وزيران به مجلس شورای اسلامی تقديم می گردد.
تبصره۳- در کليه قوانين به جای وزارتخانه های يادشده و وزيران آنها به ترتيب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزيران آنها جايگزين می شود.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده وسه تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هشتم تيرماه يکهزار و سيصد و نود مجلس شورای اسلامی تصويب ودر تاريخ ۱۱/۰۴/۱۳۹۰ به تاييد شورای نگهبان رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016