پنجشنبه 16 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حادثه معدن بار ديگر قربانی گرفت، اين بار معدن صوغان فرو ريخت، مهر

کرمان - خبرگزاری مهر: در ادامه بروز حوادث معادن در استان کرمان در اولين حادثه سال جاری معدن کروم صوغان فرو ريخت و موجب کشته و زخمی شدن کارگران اين معدن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی طی سال گذشته بارها شاهد ريزش معادن زغالسنگ شمال کرمان بوديم که اين بار در نخستين حادثه معادن استان کرمان در سال جاری بر اثر ريزش معدن کروم صوغان در شهرستان تازه تاسيس ارزوئيه تعدادی از کارگران معدن کشته و زخمی شدند.

بروز حوادث ريزش معدن در استان کرمان که به بهشت معادن ايران شهرت يافته است طی سالهای اخير به تراژدی تبديل شده است اما نکته قابل توجه در خصوص اين حوادث تمرکز آنها در معادن شمال کرمان و مختص معادن قديمی زغال سنگ کرمان بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علت وقوع اين حوادث توسط کارشناسان قدمت و استفاده از روشهای سنتی در معادنی اعلام شده است که در بخش خصوصی فعاليت می کنند.

اما بروز سانحه در معدن کروم صوغان بار ديگر اين مطلب را يادآوری می کند که متاسفانه استاندارد ايمنی در معادن استان کرمان از وضعيت مطلوبی برخوردار نيست.

فرماندار ارزوئيه در خصوص حادثه معدن صوغان گفت: عصر چهارشنبه تونل معدن کروم صوغان دچار ريزش شد و بر اثر اين حادثه دو نفر از کارگان اين معدن دچار جراحت شدند که به بيمارستان منتقل شدند.

يک نفر در حادثه ريزش معدن جان باخت

محمد برآوردی افزود: متاسفانه يکی از افراد آسيب ديده در اين سانحه به دليل جراحت حاصل از ريزش معدن جان باخته است.

وی با تاکيد بر پيگيری دلايل اين حادثه گفت: علت ريزش اين معدن هم اکنون توسط کارشناسان درحال بررسی است و به زودی اعلام می شود.

فرماندار ارزوئيه اضافه کرد: اين معدن دارای ۳۵۰ کارگر رسمی و پيمانی است و رعايت نکات ايمنی در معدن صوغان برای سلامت کارگران ضروری است.

مديرعامل صنايع و معادن استان کرمان در خصوص معادن کرمان به خبرنگار مهر گفت: استان کرمان دارای بيشترين حجم معادن کشور است.

استاندارد معادن کرمان بايد افزايش يابد/ زغالسنگ جور بخش خصوصی را می کشد

محمد عابدی نژاد در خصوص حوادث معادن گفت: بايد با رعايت نکات استاندارد ميزان وقوع اين حوادث را کاهش داد.

اين مسئول بيشترين حوادث معدن استان را در معادن زغالسنگ کرمان اعلام کرد و يکی از مهمترين دلايل را برداشت سنتی به دليل نوع معادن دانست.

وی در مورد وضعيت صنعت زغال سنگ استان کرمان نيز گفت: خود شرکت زغال سنگ کرمان مشکلاتی دارد هر چند که در بحث توليد زغال در استان و به ويژه کک وضعيت خوبی داريم اما مشکلات بزرگ شرکت زغالسنگ ناشی از خودشان هم نيست بلکه به دليل رويکردی است که اين شرکت دارد و در حال واگذاری بخش هايی از شرکت به خصوصی است و بايد گفت زغالسنگ جور بخش خصوصی را می کشد.

معادن کرمان يکی از بيشترين فراوانی حوادث را به خود اختصاص داده است و يکی از دلخراش ترين حوادث معادن کرمان پس از حادثه معدن بانيزوئيه و کشته شدن ۱۱ نفر اواخر سال گذشته در معدن هجدک روی داد که چهار معدنچی جان خود را از دست دادند و جسد سه نفر از آنها پس از سه ماه تلاش از عمق ۶۰۰ متری زمين خارج شد.

خانواده ها همچنان در انتظار پرداخت ديه

در اين حادثه دادستان راور اعلام کرد شرکت زغالسنگ کرمان مقصر بروز سانحه بوده است و در نهايت برای سرپرست وقت اين شرکت قرار وثيقه سه ميليارد ريالی صادر شد.

اين درحالی است که بسياری از خانواده های قربانيان حوادث گذشته معادن کرمان به خصوص در معدن بانيزوئيه همچنان در انتظار پرداخت ديه و خسارات وارده هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016