شنبه 18 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: سوال از رئيس​جمهور برای اقتدار مجلس و شکستن غرور کاذب رئيس​جمهور است، خبرآنلاين

سياست > چهره ها - علی مطهری گفت که سوال از رئيس​جمهور را با موافقت هيات داوری فراکسيون اصولگرايان پيگيری کرده است.

به گزارش خبرآنلاين، او هم اکنون مهمان کافه خبر است و در پاسخ به يکی از سوالات کاربران که پرسيده بود، «نظر مقام معظم رهبری درباره طرح سوال از رئيس​جمهور چه بوده است؟» گفت: نظر شخصی من اين است که رهبر انقلاب اگر اين سوال به صورت منطقی و اخلاقی و به دور از جنجال انجام شود، مخالفتی ندراند. قبل از اينکه طرح را به هيات رئيسه ارائه کنم، با تصميم شورای داوری اصولگرايان که موافق اين سوال بودند، اول اعلام کرديم که ۱۰ روز بعد اين سوال را تقديم هيات رئيسه می کنيم تا با احتياط پيش رويم و اگر ندايی از دفتر رهبر انقلاب رسيد، با رعايت آن پيش رويم که چنين نشد و سوال را تحويل هيات رئيسه داديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه سوال از رئيس​جمهور، هيچ تبعات مهمی نخواهد داشت، ادامه داد: ما از ايشان سوالاتمان را می​پرسيم و ايشان می​تواند پاسخ می​دهد. حتی برای اين سوال رای گيری هم نمی​شود که قانع شدن يا نشدن مجلس عيان شود.

به اعتقاد مطهری، مهمترين اثر اين سوال اقتدار مجلس و شکستن غرور کاذب رئيس​جمهور است که به آسانی نتواند بگويد من اين قوانين را اجرا نمی کنم. مردم بايد بدانند که اينطور نيست که کسی بگويد قانون را اجرا نمی کند و مجلس از کنار آن ب​گذرد. مضاف بر اينکه اين کار باعث می​شود که از موارد بعدی جلوگيری شود و روسای جمهور آينده فکر نکنند که وقتی از مردم رای گرفتند هر کاری می توانند بکنند. حتی اگر مثلا آقای لاريجانی که داماد ما هستند، اکنون رئيس​جمهور بود و همين طور رفتار می​کرد، ما همينگونه عمل می کرديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016