سه شنبه 21 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از برگزاری نشست دانشجويی به مناسبت ۱۸ تير در دورتموند آلمان با حضور چهار تن از فعالان سابق جنبش دانشجويی (با عکس)

در دوازدهمين سالگرد اعتراضات دانشجويی ۱۸ تيرماه ۷۸، شهر دورتموند آلمان ميزبان نشست دانشجويی ۴ تن از فعالان سابق جنبش دانشجويی به دعوت کانون حقوق بشر «سيمرغ» بود.

در پی فراخوان کانون حقوق بشر سيمرغ آلمان، نشست دانشجويی با عنوان «بررسی تحليلی جنبش دانشجويی ايران» با سخنرانی ۴ تن از فعالان سابق جنبش دانشجويی بنام های سعيد حبيبی، علی هنری، اميرمعماريان و فرشيد آذرنيوش برگزار شد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نشست که با استقبال بيش از صد تن از ايرانيان و همچنين شهروندان غير ايرانی مقيم شهر دورتموند آلمان روبرو شد، ۴ محور اصلی «بررسی وضعيت چپ دانشجويی در ايران» از سوی سعيد حبيبی فعال سرشناس چپ دانشجويی، « نقدی بر گفتارهای جنبش دانشجويی و تاملی بر طرحی نو» از سوی علی هنری، عضو سابق سازمان دانشجويان و دانش آموختگان جبهه ملی ايران، «سير تحولات دفتر تحکيم وحدت» توسط امير معماريان دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد ابهر، «وزن سياسی فعالان دانشجويی قوميتی در رهيافت های نوين جنبش دانشجويی» توسط فرشيد آذرنيوش، فعال سابق دانشجويی کرد و عضو سابق تشکل اصلاح طلب دانشگاه بين المللی قزوين، مورد بررسی و تحليل قرار گرفت.

در اين نشست دانشجويی فيلمی از حوادث کوی دانشگاه تهران در تيرماه ۷۸ و حمله نيروهای موسوم به لباس شخصی به دانشجويان در ايران به نمايش در آمد که در قسمت های پايانی اين فيلم که توسط کانون حقوق بشر سيمرغ تهيه شده بود، سخنرانی های اعتراضی بهاره هدايت، مجيد توکلی، مهديه گلرو و مهدی عربشاهی، فعالان سرشناس جنبش دانشجويی که هم اکنون ۳ تن از آنان در بازداشت حاکميت بسر می برند به نمايش عموم در آمد.



«محسن پرتو» سخنگوی کانون حقوق بشر سيمرغ، در تبيين انگيزه ها و اهداف برگزاری اين نشست دانشجويی آن را «شفاف نمودن کنش های دانشجويی در ايران» و «نزديکی دو نسل تبعيد شده به خارج از ايران» دانسته و افزوده است که، «برای بسط و گسترش دستاوردهای حقوق بشر و دموکراسی بايد برای تعامل و گفتگو بين نسل های گذشته و جديد تلاش کرد و به ابهامات و شايعات مطروحه پايان داد.»

در اين نشست دانشجويی که با مجری گری «گلينه عطايی»، مجری سرشناس شبکه تلويزيونی ARD آلمان همراه بود، به بسياری از پرسشها و ابهامات شرکت کنندگان در مورد جنبش دانشجويی ايران، جنبش اعتراضی مردم و چيستی راهکارهای موجود توسط سخنرانان اين نشست پاسخ داده شد.

گفتنی است در اين نشست، چند تن از فعالان سابق دانشجويی از جمله «پويان محموديان»، عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنيک، «فرشاد دوستی پور»، فعال سابق دانشجويی کرد و «ميترا يوسفی»، از فعالان سابق دانشجويی دانشگاه شريف نيز حضور داشتند.

عکس از آريو ملکی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016