سه شنبه 21 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بانک مرکزی: موافقت دولت با دو واحد پول ملی، آغاز رفراندوم اينترنتی از شنبه، مهر

بانک مرکزی با صدور اطلاعيه‌ای از آغاز به کار وب سايت "طرح اصلاح پول ملی" از شنبه آينده خبر داد و گفت: هيئت دولت در جلسه اخير خود ضمن تائيد حذف چهار صفر از پول ملی، با درنظر گرفتن واحد پول فرعی در کنار واحد پول اصلی موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی در اطلاعيه شماره يک خود درباره طرح اصلاح پول ملی آورده است: وب سايت "طرح اصلاح پول ملی" به نشانی: Reform.cbi.ir راس ساعت ۱۲ روز شنبه مورخ ۲۵/۴/۱۳۹۰ از طريق پايگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی فعاليت خود را آغاز خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين سايت در راستای اطلاع رسانی دقيق ، شفاف و علمی به صاحبنظران اقتصادی، رسانه های گروهی و عامه مردم شکل گرفته است. از ديگر اهداف شگل گيری اين سايت می توان به فراهم آوردن بستر مطالعاتی و تحقيقاتی مناسب برای صاحبنظران و پژوهشگران عرصه های مختلف اقتصادی، طرح سئوالات و ديدگاه ها و نيز انجام نظرسنجی های مختلف اشاره کرد.

در اين اطلاعيه می خوانيم: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران در خصوص اصلاح پول ملی به عنوان يکی از محورهای طرح تحول اقتصادی ، در ۲۴ ماه گذشته موضوع را از جوانب مختلف تحت بررسی های کارشناسانه قرار داد.

دراين راستا، در جلسه روز يکشنبه مورخ ۱۹/۴/۱۳۹۰ هيئت دولت، رئيس کل بانک مرکزی به همراه معاون اقتصادی بانک ، گزارشی از نتايج بررسی های بانک مرکزی ارايه کرده و پس از آن سئوالات و ملاحظات مطرح شده از سوی اعضای محترم هيئت دولت توسط رئيس کل بانک مرکزی توضيح داده شد.

در اين جلسه اشاره شد طرح در افق زمانی منطقی قابليت اجرايی دارد و البته از الزامات توفيق آن ، اطلاع رسانی کافی، آشنا ساختن افکار عمومی با ابعاد مختلف طرح و ارايه آموزش های مکفی می باشد.

در ضمن اشاره شد که بانک مرکزی آمادگی لازم در ابعاد فنی و عملياتی را کسب کرده و قادر است درزمان مقتضی ، اقدامات اجرايی مورد نياز رابه عمل درآورد.

در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران ، ستاد اجرايی ناظر بر طرح اصلاح پول ملی تحت نظر معاون اقتصادی که با حکم رياست کل بانک، مسئوليت اجرای طرح را برعهده گرفته‌اند، تشکيل شده است.

در ادامه اين اطلاعيه تصريح شده است: اين ستاد از ماه ها قبل به طور مستمر و منظم جلسات هفتگی برگزار کرده و جنبه‌های گوناگون طرح از قبيل حوزه‌های اقتصادی، حقوقی، حسابداری ، فن آوری اطلاعات، روابط عمومی و غيره مورد بررسی و تحليل موشکافانه دقيق واقع شده است .

در اين راستا و با هدف اطلاع رسانی و آگاه ساختن افکار عمومی ، پايگاه اطلاع رسانی "طرح اصلاح پول ملی" طراحی گرديده که دارای قابليتهای ارايه مقالات تخصصی، انجام نظر سنجی های عمومی و تخصصی، پرسش و پاسخ ، تالار گفتگو و نظائر آن است.

اين اطلاعيه می افزايد: متعاقب ارايه گزارش مبسوط بانک مرکزی در زمينه اقدامات انجام شده درخصوص اصلاح پول ملی در جلسه هيئت دولت ، دولت ضمن تقدير از گزارش مذکور و تاييد مفاد کلی آن با حذف چهار صفر از پول ملی و درنظر گرفتن واحد پول فرعی در کنار واحد پول اصلی موافقت و مقرر کرد پايگاه مزبور هرچه سريع تر رونمايی گردد تا هموطنان بتوانند ضمن استفاده از مطالب آن ، سئوالات و نظرات خود را با مسئولان درميان بگذارند.

همچنين تاکيد شد به موازات اخذ نظرات آحاد جامعه طی نظر‌سنجی‌های مختلفی که در اين پايگاه انجام می‌شود، گزارش‌های تحليلی براساس نتايج همه پرسی ها تهيه و در حوزه سياستگذاری های مربوطه مورد استفاده قرار گيرد. علاوه برآن، مقرر شد پيش نويس لايحه اصلاح پول ملی درکارگروه تحولات اقتصادی مطرح و پس از نهايی شدن به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016