پنجشنبه 13 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولی اسماعيلی، عضو جبهه پايداری: به نظرات آيت‌الله مهدوی کنی پايبنديم، تهران امروز

برخی از اعضای جبهه پايداری که اخيرا تشکيل شده، عضو فراکسيون انقلاب هستند، آيا همه اعضای فراکسيون عضو شده‌اند؟
اين امر مطلق نيست با توجه به اينکه بنده در جبهه پايداری عضوهستم بعضی از اعضا عضو فراکسيون نيستند و برخی هم از فراکسيون‌های ديگر به جبهه آمده‌اند.

آيا از افراد برای عضويت دعوت شده يا خود افراد درخواست داده وبه جبهه پيوسته اند؟
نه افراد همه دعوت شده‌اند.

پس اين سوال پيش می‌آيد اعضای جبهه پايداری در حال حاضر چند نفر هستند؟
فکر می‌کنم از نمايندگان فعلی ۷۰ نفر عضو باشند و برخی وزرای سابق مانند آقای الهام، لنکرانی و محصولی نيز هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اينکه عنوان شده مديريت اصلی جبهه پايداری برعهده آقای محصولی است را تاييد می‌کنيد؟ يا اينکه چند نفر کنار هم جمع شده و جبهه را شکل داده اند؟
نه اينگونه نيست، بنده خودم از ابتدای تشکيل جبهه بودم و به دليل آنکه مسائل فراکسيونی هم مطرح بود که افراد را دعوت کنيم لذا بحث يک نفر نيست، حداقل ۶ الی ۷ نفر از دوستان همکاری کردند تا خلأای که در مباحث اخير که در رياست‌جمهوری به وجود آمده بود از سر دلسوزی لازم ديديم که برای انسجام و وحدت بيشتر اصولگرايان اين جبهه را تشکيل دهيم که مکمل اتحاد ۷+۸ عمل کند که تاکنون هم با موفقيت عمل کرده است که علمای بزرگی مانند آيت‌الله مهدوی کنی و آيت‌الله مصباح در ديدار با آقای حسينيان تاييد کردند يعنی اينکه اين جبهه جای خودش را باز کرده و قرار است دو نفر هم برای مدل انتخاباتی طراحی شده يعنی گروه ۸ معرفی کنيم.

از اين ۸ نفر، ۲ نفر از تحول‌خواهان، ۲ نفر از جبهه پيروان خط امام و رهبری، ۲ نفر نماينده از طرف آقای قاليباف و لاريجانی خواهند بود، ۲ نفر جبهه پايداری چه کسانی هستند؟
هنوز قطعی مشخص نشده است اما احتمالا از بين آقايان محصولی، زارعی و لنکرانی، ۲ نفر معرفی شوند ضمن آنکه ما اين انتقاد را داريم که افراد حقيقی نباشند بهتر است. درواقع خودشان در گروه ۸ نفره حضور پيدا کنند تا اتحاد بيشتر شود نه اينکه بخواهند افرادی را معرفی کنند .

در حال حاضر يکسری از حاميان آقای رضايی هم اين انتقاد را دارند که يک نفر از طرف آقای رضايی به عضويت گروه دربيايد، اين چه شد؟
بله بسياری از افراد معترض هستند و اگر اين باب شود شايد خود آقای احمدی‌نژاد هم بخواهد که نماينده معرفی کند که تشکل به هم می‌ريزد لذا سعی می‌کنيم اين اتفاق نيفتد.

آنطور که افراد معرفی شده‌اند، آقايان زاکانی، فدايی، باهنر و متکی مطرح هستند، اگر قرار باشد ليست معرفی کنند اسم خودشان هم در ليست خواهد بود، اين موضوع چه می‌شود؟
تاکيد بيشتر آن بود که دوستانی که می‌آيند خودشان کانديدا نشوند و ايده آل و بهتر آن بود که اينگونه نباشد اما اکنون اينجوری پيش می‌رود و بايد ديد که چه پيش می‌آيد ضمن آنکه اين گروه ۸ نفره تاييد نهايی نشده است و ممکن است جابه جايی پيش بيايد.

منظور شما از اينکه عنوان کرديد به دليل يکسری خلأها اين جبهه پايداری شکل گرفته است، چه خلأهايی است؟
همان بحث جريان انحرافی که بود يکسری دلخوری برای دلسوزان نظام و اصولگرا و ارزشی پيش آمد همان خلأهاست که واقعی است و نمی‌توانيم آن را کتمان کنيم لذا تصميم گرفتيم اين جبهه را سروسامان دهيم و نيروها را با انگيزه بيشتری وارد انتخابات کنيم.

آيا اين جبهه پايداری باعث انشقاق بين اصولگرايان نخواهد شد و فعاليت گروه اتحاد ۷+۸ را تحت شعاع قرار نمی‌دهد؟
نه، در تمام مباحث و صحبت هايمان و حتی صحبت‌های آقای مصباح همين است در هيچ کدام بحث جدا شدن نيست بلکه می‌خواهيم مکمل باشيم و در صحبت‌های آيت‌الله مهدوی کنی هم بيشتر به همين مبحث است و تمام سعی ما هم اين است که در دل اين بحث حضور يافته و کمکی به اتحاد اصولگرايان داشته باشيم مگر آنکه اتفاق خاصی بيفتد و تا کنون تمام سعی و تلاش‌مان اين است که در راستای انسجامی که پيش آمده ومخصوصا نظر آيت‌الله مهدوی کنی و آقای يزدی حرکت کنيم ان‌شاءالله تا آخر هم راهمان را ادامه می‌دهيم و درکل در يک جبهه خواهيم بود.

آيا به عنوان جبهه پايداری با آقای رئيس‌جمهور ديداری داشته‌ايد و نظرات‌تان را به ايشان گفته ايد؟
خير، نداشته ايم.

با توجه به اينکه انتقادات شما به اطرافيان ايشان است، آيا به دنبال ديدار خواهيد بود؟
فعال دنبال نمی‌کنيم زيرا آخرين اقداماتی که داشتيم همان جلسه پنج‌شنبه بوده است و می‌خواهيم جبهه‌ و هسته‌های استانی را راه بيندازيم و اگر لازم شد ديداری با رئيس جمهور خواهيم داشت.

نظر ايشان را درباره جبهه سوال نشنيده‌ايد؟
نه نظر خاصی از ايشان نشنيده ايم.

با توجه به اينکه فراکسيون انقلاب اسلامی و جبهه پايداری به عنوان حامی ايشان بوده‌اند چرا هنوز ديداری نداشته ايد تا نظرشان را بدانيد؟
ديداری نبوده است و حتی به صورت حرف لفظی هم بخواهند به ما به گونه‌ای برسانند که دلخوری دارند يا موافق هستند چيزی نشنيده ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016