شنبه 22 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار موسي كمالي: فلج شدن يك سرباز به دليل تنبيه بدني صحت ندارد، ایرنا

جانشين اداره منابع انساني ستادكل نيروهاي مسلح گفت: خبر فلج شدن سرباز وظيفه به علت تنبيه صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، از سردار موسي كمالي روز شنبه در خصوص خبري كه از سوي برخي رسانه‌هاي گروهي تحت عنوان فلج شدن سرباز به دليل تنبيه، انتشار يافته بود، اظهار داشت: مسوولان نيروهاي مسلح در اين باره بسيار حساس هستند و اگر ظلمي به احدي از سربازان صورت گرفته باشد بايد مسببان حادثه شناسايي و به اشد مجازات برسند.

وي درباره بررسي صورت گرفته در خصوص فلج شدن سرباز به دليل تنبيه، اظهار داشت: به دستور رئيس ستادكل نيروهاي مسلح هياتي تشكيل و ابتدا با خانواده مذكور از نزديك ديدار و مشكلات فعلي وي را جويا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


كمالي ادامه داد: اين هيات مشكل هاي فعلي وي را بررسي كردند و اقدام‌هايي را براي رفع آن انجام دادند؛ اين هيات با بررسي موضوع از زبان مدعي و ديگر افراد مسوول پيگيري موضوع را تا حصول نتيجه ادامه خواهد داد.

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: برخي از سايت ها خبر تنبيه سربازي را به صورت مشكوك و دادن جنبه احساسي منتشر كردند. آنها اگر دنبال حقيقت بودند مي توانستند اين موضوع را به ستاد كل اطلاع داده و از اين طريق موضوع را پيگيري كنند.

سردار كمالي در خصوص وقوع اين حادثه گفت: سربازي از خدمت وظيفه فرار كرده و بعد از مدتي خود را براي انجام خدمت معرفي مي‌كند. يگان مربوطه به منظور اجراي قوانين اين فرد را بازداشت و تحويل دادسرا مي‌دهد. وي هنگامي كه از سوي دادگاه به زندان محكوم مي‌شود در مدت زندان ادعاي بيماري مي‌كند و سپس به بيمارستان منتقل و پس از عمل جراحي به دليل 'آبسه نخاعي' فلج مي‌شود.

به گفته وي اين فرد مدعي بود قبل از بازداشت تنبيه بدني شده و همين امر موجب فلج شدن او شده است.

كمالي ادامه داد: پزشكان متخصص علت فلج شدن وي را 'آبسه نخاعي' كه دلايلي غير از تنبيه بدني دارد مي دانند. ضمن اينكه قاضي راي به برائت متهم داده و با شكايت مجدد شاكي براي بررسي موضوع تا كنون حكم قطعي صادر نشده است.

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح درباره اخبار كذب برخي سايت ها كه با وجود اينكه به اصل موضوع جهل داشتند و فقط ادعاي شاكي را شنيده بودند، اظهار داشت: جاي بسي تاسف است كه اين رسانه ها، نيروهاي مسلح و سازمان قضايي را متهم دانسته و به راحتي آب به آسياب دشمن و دستگاه هاي سخن پراكني غربي و معاند ريخته اند.

وي در پايان تاكيد كرد: البته نيروهاي مسلح ضمن اينكه مشكلات فرد مذكور را در اجراي مقررات رسيدگي و تا حد امكان برطرف خواهند كرد، پيگيري هاي لازم را براي احقاق حق فرد مذكور نيز به عمل خواهند آورد، و حق شكايت از رسانه هاي متخلف را براي خود محفوظ مي داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016