سه شنبه 25 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با تصرف سه شهر جديد؛ مخالفان قذافی طرابلس را محاصره کردند، ايلنا

انقلابيون ليبی در اين شهر موفق شدند تا پادگان «گردان سبحان» يکی از گردان‌ها اصلی قذافی که از زمان وقوع انقلاب به مناطق جبل الغربی حمله می‌کرد را به تصرف درآوردند.


ايلنا: مخالفان در ليبی با تصرف سه شهر جديد در غرب اين کشور، طرابلس پايتخت را به محاصره خود درآوردند.
به گزارش ايلنا به نقل از الجزيره، انقلابيون اعلام کردند که پس از آنکه بيشتر بخش‌های شهر استراتژيک «الزاويه»را به کنترل خود درآوردند، شهرهای «غريان»، «صرمان» و «صبراته» را نيز به تصرف خود درآوردند.
اين منابع افزودند: «نيروهای انقلابی همچنان در برخی مناطق صبراته در غرب طرابلس با نيروهای قذافی به شدت درگير هستند. انقلابيون در اين شهر در حال پاکسازی آن از تک تيراندازان گردان‌های «معمر قذافی» رهبر حکومت ليبی، هستند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شهر صرمان نيز به طور کامل به تصرف انقلابيون در آمده است اما آنان از شهر «العجيلات» در جنوب غرب صبراته خارج شدند؛ زيرا برخی از ساکنانش استقرار نيروهای انقلابی را نپذيرفتند. در خبرها آمده است که انقلابيون از بيم عمليات «ستون پنجم» شهر العجيلات را ترک کردند.
از سوی ديگر، انقلابيون غريان، بزرگترين شهر منطقه «جبل الغربی» در ۸۰ کيلومتری طرابلس را به تصرف کامل خود درآوردند. انقلابيون ليبی در اين شهر موفق شدند تا پادگان «گردان سبحان» يکی از گردان‌ها اصلی قذافی که از زمان وقوع انقلاب به مناطق جبل الغربی حمله می‌کرد را به تصرف درآوردند.
در جبهه شرقی نيز انقلابيون پس از پيشروی به مرکز شهر «البريقه» به حملات خود عليه نيروهای قذافی که در منطقه صنعتی متمرکز هستند، ادامه دادند. گردان‌های قذافی در البريقه از چند محور مورد حمله انقلابيون قرار گرفته‌اند.
در تحولی ديگر، وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد که نيروهای قذافی يک فروند موشک «اسکاد» را برای نخستين بار از زمان وقوع انقلاب در اين کشور به سمت البريقه شليک کرد ولی اين موشک در منطقه صحرايی سقوط کرد.
در حالی که بيش ار ۸۰ درصد از شهر الزاويه به کنترل انقلابيون در آمده است ولی «موسی ابراهيم» سخنگوی دولت قذافی گفت: «اين شهر در کنترل نيروهای دولتی است و گروه‌های کوچکی از «شورشيان» تلاش کردند به سمت جنوب الزاويه حرکت کنند که جلوی آنها گرفته شد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016