پنجشنبه 27 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمار زندانيان مهريه ۵۵ درصد افزايش يافته است، ايرنا

همدان - معاون ستاد ديه کشور گفت: شمار افرادی که به دليل ناتوانی در پرداخت مهريه در زندان های کشور محبوس هستند ۵۵ درصد افزايش يافته است.

'محمد علی ساری' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در همدان افزود: تعداد زندانيان مهريه پارسال دوهزار نفر بود که اين رقم در امسال تاکنون به سه هزار و ۱۱۷ نفر رسيد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: با توجه به اينکه از حيث قانونی نمی توان اقدامی برای جلوگيری از افزايش شمار زندانيان مهريه انجام داد پس بايد با انجام کارهای فرهنگی از افزايش زندانيان جلوگيری کرد.
وی گفت:بيشتر زندانيان مهريه به دليل مهريه های نامعقول نظير مهريه به ميزان سن زوجه يا مهريه های که زمينه عقلانی ندارد چون يک تن پودر پياز، ۱۵ کيلو بال مگس،۲۰ آهوی وحشی و دندان مرد و...در زندان تحمل حبس می کنند.
معاون مدير عامل ستاد ديه کشور اضافه کرد: اين گونه مهريه های نامعقول و غيرعقلانی که بر خلاف فرهنگ اسلامی بوده موجب افزايش تعداد زندانيان بدهکار مهريه شده است.
ساری گفت: يک هزارو ۲۴۸ زندانی ديه منجر به فوت و جرح، چهار هزار زندانی به علت صدور چک بلامحل، يک هزار و ۱۴۴ نفر به علت ناتوانی در پرداخت نفقه و سه هزار و ۱۱۷ نفر به علت پرداخت نکردن مهريه در زندان های کشور تحمل حبس می کنند.
معاون ستاد ديه کشور بيان کرد: ۱۰ هزار و ۸۳۲ نفر از زندانيان مرد و ۱۲۶ نفر زن هستند و اولويت ستاد ديه فراهم کردن زمينه آزادی زندانيان زن است.
ساری افزود: برای آزادی اين تعداد زندانی دوهزارو ۵۰۰ ميليارد ريال نياز است با اين وجود و با استناد به تجربيات گذشته چنانچه ۵۰ درصد از اين رقم مهيا شود ستاد ديه قادر به جلب رضايت شاکی برای آزادی تمامی زندانيان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016