یکشنبه 6 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
4 شهریور» شایعه مرگ مسعود رجوی، روزآنلاین
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزایری پیشنهاد داد: نهضت جهانی ضد تروریسم برپا شود، مهر

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی کشور گفت: یکی از راه‌های برون رفت از وضعیت کنونی راه‌اندازی نهضت جهانی ضد تروریسم علیه ابر تروریست‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیدمسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم گفت: ترور و حذف شخصیت‌های مرجع و برجسته سیاسی، فرهنگی و انقلابی از طرح‌ها و سناریوهایی است که نظام سلطه و قدرت‌های استکباری از آغازین سال‌های پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی علیه ملت ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند، به گونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران، در زمره کشورهایی است که بیشترین قربانیان را از پدیده تروریسم متحمل شده است.

وی افزود: اقدامات تروریستی گروهک‌های ضدانقلاب و مزدوران استکبار جهانی علیه انقلاب و نظام نوپای ایران اسلامی دارای فهرست بلند و شگفت‌انگیزی است، حادثه تروریستی هشتم شهریور ماه و شهادت شهیدان رجایی رئیس جمهور و باهنر نخست وزیر، در کنار جنایاتی چون هفتم تیرماه، شهادت شهدای محراب، ترور شهید مطهری و شهید قرنی و چهره‌های هدف گرفته شده دیگر در مقایسه با کشورهای دیگر بی سابقه است.

جزایری با تاکید بر اینکه سناریو ترور و قربانی ساختن چهره‌های نخبه و تاریخ ساز ملت ایران خطی است که هم اکنون نیز بطور جدی توسط تروریست‌ها و سرویس‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود، اظهار داشت: ترور برجستگان و نخبگان کشور بویژه در حوزه‌های علمی و هسته‌ای که با هدف ممانعت از پیشرفت ملت ایران صورت می‌پذیرد نشان می‌دهد برای بغض و کینه دشمنان نسبت به انقلاب نمی‌توان نقطه پایانی متصور شد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور در ادامه آمریکا و رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ترویج پدیده تروریسم در جهان معاصر معرفی و تصریح کرد: حادثه مشکوک و خود ساخته 11 سپتامبر سال 2001 سر فصل نوین و تعیین کننده‌ای در تعدیات آمریکا نسبت به سایر کشورها و ترویج تروریسم دولتی به حساب می‌آید و با مفهوم سازی مورد نظر خود شرایطی را در فضای روانی و امنیتی جهانی پدید آورند که مجوز تجاوز و لشکرکشی به کشورهای دیگر آنهم تحت پوشش به اصطلاح مبارزه با تروریسم به دست‌آورند.

جزایری تروریسم را به "طاعون عصر جدید" تشبیه و آنرا از تبعات مدرنیته و نتایج ظلم و بی عدالتی در سطح جهان قلمداد کرد و اظهار داشت: منشاء تروریسم در واقع استبداد و استثمار، استعمار و استکبار، استثمار و بدتر از همه استخفاف و تحقیر سایر جوامع و توسط قدرت‌های سلطه‌گر است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به صدور قطعنامه‌های شورای امنیت و نشان دادن چراغ سبز به قدرت‌های زورگو و به بهانه مبارزه با تروریسم، گفت: جای بسی تاسف است که در نهادهای بین الملل اراده و مکانیزیمی برای پاسخگویی در قبال موارد نقض حقوق بشر و اقدامات تروریستی توسط قدرت‌های بزرگ و در رأس آن آمریکا و صهیونیسم جهانی وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه در افغانستان و عراق طی سالهای اخیر گذشته است و باعث ریخته شدن خون دهها هزار تن از غیرنظامیان و انسانهای بی گناه شده است، بخوبی بیانگر این فاجعه و خلاء بزرگ است.

جزایری با بیان اینکه تروریسم از محورهای تهدید صلح جهانی است و نظام کنش و واکنش در قبال آن باید از نظمی منطقی بر پایه خواست جمعی ملت‌ها و رعایت ارزش‌های انسانی تبعیت کند، اظهار داشت: نظام بین المللی فاقد یک راهبرد روشن و جامع در قبال تروریسم است و ائتلاف نخبگان و اندیشمندان جهان می‌تواند به ایجاد فرهنگ اصولی مقابله با تروریسم و دست‌یابی به راهبردی قابل قبول و مؤثر بیانجامد.

وی اقدامات گزینشی قدرت‌های سلطه گر و زورگو و متاسفانه همراهی و سکوت برخی از سازمانهای بین الملل در قبال جنایات ناشی از مبارزه ظاهری و پوشالی با تروریسم را تلاشی ناکام و ناموفق ارزیابی کرد و گفت: این روند بایستی متوقف شود و در این راستا ضروری است در اجماعی جهانی با استفاده از زمینه‌های همگرایی منطقه‌ای و اقدامات جمعی حقوقی و بین المللی به راه‌کارهایی جهت شناخت تروریست‌های واقعی، مبادرت ورزید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور افزود: همچنین از آنجا که غربی‌ها و آمریکایی‌ها بویژه پس از حوادث 11 سپتامبر در تلاش هستند اسلام و مسلمانان را بعنوان عوامل ترویج تروریسم معرفی کنند، ضروری است جهان اسلام نقش پیشتازانه‌ای ایفا و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود به افشای پشت پرده این اتهام بزرگ اقدام کند.

وی تروریسم را از منظر اسلام و بر اساس آموزه‌ها و ارزشهای دینی مسلمین امری مطرود دانست و با اشاره به تلاش‌های سالهای اخیر برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران برای تدوین راهبردهای ملی ضد تروریستی خاطرنشان کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران خود قربانی پدیده تروریسم بوده است همواره ظرفیت‌های خود را برای مقابله واقعی با آن بکار گرفته است و در حوزه سیاستگذاری امنیت ملی، بسترهای طرح ریزی راهبردهای مقابله با انواع و اشکال تروریسم در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی را فراهم آورده است.

جزایری با بیان این مسئله که ربایش و آدم ربایی یکی از مصادیق بارز تروریسم بحساب می‌آید، گفت: براساس بررسی‌های بعمل آمده بیشترین آدم‌ربایی‌ها توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس انجام شده است و هر گونه نهاد بین الملل ضد تروریستی که بوجود آید، باید محاکمه سران و مسئولان سرویس‌های این رژیم‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی با اشاره به سالگرد ناپدید شدن و ربایش امام موسی صدر، از رهبران برجسته جهانی اسلام در لیبی، اظهار امیدواری کرد با سقوط حاکمان وابسته و مرتجع این کشور پرده از این راز برداشته شود.

جزایری در عین حال تاکید کرد: چنانچه نسبت به این مسئله مهم از سوی سایر کشورها حساسیت‌های لازم بعمل می‌آمد چه بسا بسیار زودتر از اینها سرنوشت این عالم بزرگوار و یاور محرومان اطلاع حاصل می‌شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل در پایان اظهار داشت: یکی از راههای برون رفت از وضعیت کنونی راه‌اندازی نهضت جهانی ضد تروریسم علیه ابر تروریست‌ها است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016