سه شنبه 8 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزیر نیرو: دلیل خشک شدن آب دریاچه ارومیه تغییرات اقلیمی و خشکسالی است، مهر

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا دلیل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه را تغییرات اقلیم و خشکسالی در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: کاهش 50 درصدی روان‌ آبها اثر منفی در این دریاچه گذاشته است که بر این اساس، سازمان حفاظت محیط زیست باید چاره اندیشی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عطارزاده در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: تا قبل از بارش‌های اخیر میزان بارشها در کشور تا 24 درصد کاهش و میزان روان آبها با 56 درصد کاهش مواجه بود که وضعیت با توجه به بارش‌های روزهای اخیر 3 تا 4 میلیمتر بهبود پیدا کرده و میزان کاهش بارش ها در مقایسه با سال گذشته به 20 درصد تقلیل یافته است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: علیرغم کاهش بارش‌ها اما با مدیریت منابع آب و مشارکت مردم سال آبی 89-90 بدون تنش گذرانده شد و امیدواریم سال آینده سالی پرباران برای کشور باشد، این درحالی است که در اصفهان، بوشهر، یزد و خراسان جنوبی کاهش بارندگی بسیار محدود بود اما در آنها محدودیت تامین آب شرب اعمال نشد.

وی تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی حرکت عظیمی در بخش تامین آب انجام شده به نحوی که 12 میلیارد متر مکعب در قالب 100 مخزن سد یا به بهره برداری رسیده یا آبگیری شده است و این روند تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

به گفته عطارزاده، در سال 90 معادل 13 میلیارد مترمکعب حجم مخزن‌های بهره برداری یا آبگیری شده سدها است به نحوی که امسال بلندترین سد بتونی کشور تحت عنوان کارون 4 با ارتفاع 230 متر به بهره برداری رسید و سد گتوند نیز با ارتفاع 182 متر آبگیری شد.

وی از بهره برداری سد آق چای به عنوان بلندترین سد قوسی کشور با ارتفاع 108 متر و حجم مخزن 197 میلیون مترمکعب به بهره برداری رسید که بر اساس آن تامین آب خوی و چهار پاره انجام می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص بودجه بخش آب کشور در سال جاری گفت: در سال جاری 4 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوبه مجلس را داشتیم و 5 هزار میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت به فروش خواهیم رساند، ضمن اینکه وزارت نیرو مجوز دارد 5 هزار میلیارد تومان از اموال خود را نیز فروخته و صرف گسترش تاسیسات نماید که بر این اساس امید می‌رود با همکاری بانک مرکزی و بانک‌های عامل بتوان از نیمه دوم شهریور اوراق مشارکت طرح‌های آبی را به فروش رساند.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای قانون چاه‌های فاقد پروانه از 25 مردادماه 90 در قالب 1800 پیشخوان دولت 110 هزار مراجعه انجام شده که از میان آنها 9 هزار فرم تکمیل شده است، این در حالی است که باید تمامی افراد صاحب چاه‌های فاقد پروانه برای ثبت نام به این پیشخوان‌ها مراجعه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عطارزاده همچنین در مورد دریاچه ارومیه نیز دلیل اصلی خشک شدن این دریاچه را تغییرات اقلیم و خشکسالی در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: کاهش 50 درصدی روان‌ آب‌ها اثر منفی در این دریاچه گذاشته است که بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست باید چاره اندیشی کند.

وی همچنین در مورد تغییر قیمت آب تا پایان سال 90 نیز گفت: قیمت آب باید ظرف 5 سال واقعی شود، ضمن اینکه قانون گذار تا سقف 20 درصد اجازه افزایش قیمت را در سال اول به دولت داده است که بر این اساس، مذاکرات از سوی وزارت نیرو با ستاد هدفمندی یارانه‌ها ادامه خواهد یافت.

عطارزاده همچنین از برگزاری نمایشگاه آب و تاسیسات فاضلاب از 14 تا 17 شهریور ماه خبر داد و گفت:‌در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت آب رونمایی می‌شود. 230 شرکت داخلی و 30 شرکت خارجی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016