جمعه 11 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بان کی مون: هياتي بين المللي به ليبي اعزام خواهيم كرد، ایرنا

دبيركل سازمان ملل متحد در پايان نشست بين المللي موسوم به 'دوستان ليبي' در پاريس با تاكيد بر اينكه هم اكنون چالش بزرگ ليبي مشكلات بشري است، گفت: با همكاري شوراي امنيت هياتي بين المللي به ليبي اعزام خواهيم كرد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا و به نقل از شبكه خبري الجزيره، نشست بين المللي موسوم به 'دوستان ليبي' كه بعدازظهر پنجشنبه با حضور حدود 66 كشور به ميزباني فرانسه و انگلستان در پاريس براي بازسازي ليبي و همچنين آغاز به كار رسمي شوراي ملي انتقالي ليبي برگزار شده بود، به كار خود پايان داد .

'بان كي مون' در اين نشست اظهار داشت: از ماه فوريه گذشته تاكنون حدود 860 هزار نفر ليبي را ترك كرده اند و درحال حاضر اوضاع خدمات عمومي به ويژه خدمات دهي بيمارستان ها و مراكز بهداشتي ليبي بسيار وخيم است و مردم با كمبود شديد آب مواجه اند .

وي در مورد نيازهاي ضروري مردم نيز گفت كه از 'ايان مارتن' مستشار ويژه اش خواسته است كه براي دوران پس از درگيري ها در ليبي برنامه ريزي كرده و بلافاصله پس از نشست پاريس، يك هيات بين المللي به اين كشور اعزام نمايد .

دبيركل سازمان ملل متحد تصريح كرد: هفته گذشته با نمايندگاني از اتحاديه اروپا ، اتحاديه آفريقا ، اتحاديه عرب و سازمان همكاري اسلامي ديدار و همگي متفق القول بوده اند كه جامعه بين الملل بايد با برنامه ريزي دقيق ، باعث شود ليبي اين دوران بسيار سخت را پشت سر بگذارد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بان كي مون در پايان خاطر نشان ساخت كه روز 20 سپتامبر در حاشيه نشست سازمان ملل متحد نيز يك نشست در سطح بسيار بالا در مورد ليبي برگزار خواهد شد .

رهبر شوراي انتقالي ليبي نيز در اين نشست گفت: مردم ليبي بايد به قانون احترام بگذارند و با يكديگر آشتي و تفاهم داشته باشند.

'مصطفي عبدالجليل' در ادامه وعده پاداش به كشورهايي داد كه در حمايت از انقلاب مردمي اين كشور نقش پيشروانه داشته اند .

بنابر اعلام شبكه خبري الجزيره، شركت‌كنندگان در اين نشست از آنچه كه آن را شهامت مردم ليبي خوانده‌اند، تجليل كردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016