چهارشنبه 16 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوثری، نايب رئيس کميسيون سياست خارجی مجلس: رفتار متناقض ترکيه برای کشورهای منطقه قابل قبول نيست، فارس

خبرگزاری فارس: نايب رئيس کميسيون سياست خارجی مجلس با اشاره به راه‌اندازی سپر موشکی ناتو در خاک ترکيه گفت: رفتار متناقض اين کشور برای کشورهای منطقه قابل قبول نيست.

اسماعيل کوثری نماينده مردم تهران و نايب رئيس اول کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزای فارس، با اشاره به اقدام ترکيه در راه‌اندازی سپر موشکی ناتو در خاک اين کشور، اظهار داشت: ترکيه در تصميمات اخيرش، سياستی دوگانه و دوپهلو را در پيش گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در حالی که دولت ترکيه تا حدودی با تصميمات گذشته‌اش به کشورها و ملت‌های مسلمان اميدواری داده بود، اما امروز مشاهده می‌کنيم که اين کشور امروز با اتخاذ تصميماتی، شک و ترديد را در دل ملت‌های منطقه ايجاد کرده است.

نايب رئيس دوم کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در ادامه يادآور شد: ترکيه، کشوری عضو ناتوست و با او همکاری می‌کند و امروز به خاطر همين همکاری، تصميم به راه‌اندازی يک پايگاه راداری و موشکی در خاک اين کشور گرفته است اما دولت اين کشور لائيک از سوی ديگر به ظاهر عليه رژيم غاصب صهيونيستی موضع‌گيری می‌کند.

"اين تناقض در رفتار ترکيه نمی‌تواند برای کشورهای منطقه قابل قبول باشد؛ از ديگر سو بايد دانست که مقبوليتی که ترکيه تا اندازه‌ای در اين مدت با رفتارهايی که داشت، به دست آورده بود، امروز با تصميم‌گيری‌های اخيرش که تا حدود زيادی به ضرر خودش تمام خواهد شد، اين مقبوليت را از دست داده است."

وی ادامه داد: توافق ترکيه با ناتو در حالی که اين رژيم مردم افغانستان را قتل‌عام می‌کند،‌ برای راه‌اندازی سپر موشکی در خاک اين کشور و موضع‌گيری‌های اخير اين کشور، قطعاً به ضرر مسئولين و ملت ترکيه خواهد بود و باعث می‌شود که تا حدود زيادی اعتماد افکار عمومی جهان و مردم اين کشور به رژيم ترکيه سلب شود و ديدی که ملت‌های مسلمان به ترکيه داشتند، تغيير کند و ديگر آن توجه خاص را نخواهند داشت، لذا ما به مسئولان ترکيه تأکيد می‌کنيم که قبل از عملی شدن راه‌اندازی سپر موشکی ناتو در خاک اين کشور، حتماً در اين تصميمی تجديدنظر کند وگرنه بايد بدانند که قطعاً به ضرر خودشان تمام خواهد بود.

کوثری در خاتمه تأکيد کرد که اقدام دولت ترکيه موجب سلب اعتماد مردم اين کشور نسبت به رژيم‌شان خواهد شد و رژيم فعلی ترکيه با راه‌اندازی سپر موشکی ناتو مقبوليت خودش را از دست خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016