سه شنبه 22 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاچاق گوشت گوسفند چينی به ايران، ايسنا

دبير انجمن صنايع چرم ايران با انتقاد از واردات بی‌رويه گوشت گاوی به کشور گفت: ادامه‌ اين روند به نابودی صنعت دامپروری و به تبع آن صنعت چرم کشور منجر می‌شود.

جهانگير مجيدی توضيح داد: در حال حاضر سالانه حجم بسيار زيادی گوشت گاوی از برزيل و ديگر کشورها وارد ايران می‌شود؛ به ‌طوری که واردات ايران در اين زمينه از روسيه هم‌ پيشی گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با اشاره به اين‌که گوشت گاو بدون پوست آن از برزيل وارد ايران می‌شود، عنوان کرد: اين وضعيت در کنار عوامل ديگر باعث شده تا حجم کشتار دام در کشور به شدت کاهش يافته و بازار پوست که ماده اوليه صنعت چرم است، دچار کمبود شود.

وی گفت: طبق اظهارات رئيس اتحاديه‌ توليد‌کنندگان دام برزيل، اين کشور تنها در ماه آگوست بيش از ۶۱ ميليون دلار گوشت گاو به ايران صادر کرد و ايران بهترين مشتری گوشت گاو برزيل است.

دبير انجمن صنايع چرم خاطرنشان کرد: پوست گاوی که گوشت آن به ايران صادر می‌شود، در برزيل باقی ‌مانده و مورد استفاده‌ صنعت چرم اين کشور قرار می‌گيرد و اين در حالی است که صنعت چرم ايران دچار کمبود شديد ماده اوليه لازم برای فراوری است.

اين فعال صنعتی با بيان اين‌که واردات بی‌رويه و غيرهدفمند موجب نابودی سرمايه‌های موجود در صنعت دامپروری و ساير صنايع وابسته به آن مانند صنايع لبنی و صنعت چرم خواهد شد، تصريح کرد: در حال حاضر حتی گوشت گوسفندی هم به صورت قاچاق از چين وارد ايران می‌شود و اين وضعيت منجر به کاهش کشتارهای داخلی و از دادن اشتغال در چند صنعت کشور می شود.

به گزارش ايسنا، توليد سالانه انواع گوشت در ايران به حدود ۹۰۰ هزار تن می‌رسد. سال قبل نزديک به ۲۰۰ هزار تن انواع گوشت نيز وارد کشور شد. مسئولان جهاد کشاورزی وعده داده‌اند که امسال با افزايش توليد داخلی حجم واردات گوشت به کشور کاهش خواهد يافت.

در صورت تصميم به واردات گوشت، فعالان صنعت چرم ايران خواستار واردات آن همراه با پوست هستند تا از اين طريق تعادل در بازار پوست کشور ايجاد شود و صنعت چرم دچار کمبود ماده اوليه مورد نياز خود نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016