دوشنبه 28 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخفف اسامی بازداشت شدگان مرتبط با بی بی سی فارسی

به گزارش خبرنامه گویا، باشگاه خبرنگاران از بنگاه های خبری وابسته به صدا و سیما و واحد مرکزی خبر مدعی شده که تعدادی از کسانی که با بی بی سی فارسی همکاری می کردند بازداشت شده اند.

این رسانه گزارش کرده که شب گذشته تعدادي از همكاران بي بي سي در مكان هاي مختلف دستگير شدند و مراحل تحويل آنها به دستگاههاي مسوول انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قضايي باشگاه خبرنگاران اسامي این افراد که به گفته این رسانه "اعضاي شبكه مخفي تامين منافع بي بي سي در تهران" بوده اند، عبادرتند از: آقايان: م.م ط / م.ز / ن.ص / ه.ا / م.ش/ و خانم ک.ش.

بر اساس اين گزارش افراد شناسايي شده تامین کننده اطلاعات، فیلم، خبر، و گزارش پنهاني با محوريت سياه نمايي در مورد ايران و ملت ايران از محیط های مختلف برای بی بی سی فارسی بودند .

اين منبع آگاه همچنين تاکيد کرد: اعضاي شبکه مخفي بي بي سي فارسي در تهران براي تهيه هر برنامه خود پول هاي چند ده هزار دلاري دريافت و بين اعضاي ديگر توزيع مي کردند.

بر اساس این گزارش به فاصله ۴۸ ساعت پس از انتشار خبر شناسايي شبکه گسترده ای از عناصر همكار بي بي سي فارسي در تهران خبرنگار حوزه قضايي باشگاه خبرنگاران پيش در گفتگو با يك منبع آگاه كسب اطلاع كرد: شب گذشته تعدادي از همكار بي بي سي فارسي در مكان هاي مختلف دستگير شدند و مراحل تحويل آنها به دستگاههاي مسوول انجام شد.

اين گزارش افراد بازداشتی را "عضو شبكه تامين منافع بي بي سي در تهران و تامین کننده اطلاعات، فیلم، خبر، و گزارش پنهاني با محوريت سياه نمايي در مورد ايران و ملت ايران از محیط های مختلف برای بی بی سی فارسی" معرفی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باشگاه خبرنگاران مدعی شده که در ساعات آينده اسامي دستگير شدگان را منتشر خواهد کرد.

در خبر ۴۸ ساعت پيش باشگاه خبرنگاران يك مقام آگاه با اعلام شناسايي تيم همكاران بي بي سي در تهران گفته بود: برای اقدامات ضد ایرانی این شبکه که در پوشش همکاری با بی بی سی عملا نیازمندیهای سرویس جاسوسی انگلیس را تامین می کرد پول های کلانی به عنوان دستمزد و... به افراد پرداخت شده است و انگیزه ضد ملی و ایرانی سر شبکه ها و همکاران این شبکه نیز مشهود است.

بی بی سی فارسی اعلام کرده که به رغم تامین بودجه اش از سوی دولت بریتانیا‍، سیاست های خبری مستقلی دارد و هیچگونه خبرنگار و همکاری در ایران ندارد.

برخی تحلیلگران احتمال ارتباط این خبر را با پخش فیلمی در ارتباط با آیت الله خامنه ای از تلویزیون بی بی سی مردود نمی دانند.

روز شنبه فیلمی تحت عنوان خط و نشان رهبر از این تلویزیون پخش شد که نگاهی می کرد به زندگی سیاسی آیت الله خامنه ای و شیوه حکومتداری او. در این فیلم به چگونگی رهبر شدن آیت الله خامنه ای و چگونگی برداشتن رقبایش از سر راه پرداخته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016