پنجشنبه 31 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه وزارت امور خارجه در خصوص آزادی دو تبعه آمريکايی، ايسنا

وزارت امور خارجه در بيانيه‌ای، توضيحاتی را در خصوص آزادی دو زندانی آمريکايی و در راستای احترام به افکار عمومی، ارائه کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه آمده است: «نهم مردادماه ۱۳۸۸ سه شهروند آمريکايی با عبور غير قانونی از مرز در منطقه کردستان وارد خاک جمهوری اسلامی ايران شدند. نيروهای مرزبانی بر اساس وظايف قانونی خود، اين افراد را دستگير و تسليم قوه قضاييه کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از بررسی‌های اوليه امنيتی و در مسير رسيدگی قضايی به اين پرونده، يکی از اين افراد به نام خانم «سارا شورد» سال گذشته بنا به دلايل انسانی و در چهارچوب رافت اسلامی به قيد وثيقه آزاد شد.

پس از تفهيم اتهام و برگزاری جلسات دادگاه، حکم بدوی محکوميت دو زندانی ديگر اوايل شهريورماه سال جاری صادر شد.

پس از طی شدن مر احل قانونی اين پرونده قضايی، جمهوری اسلامی ايران با احترام به درخواست آزادی اين افراد توسط دبيرکل سازمان ملل و مقامات ارشد کشورهای دوست مانند جناب آقای جلال طالبانی رئيس جمهور عراق، جناب آقای هوگوچاوز رئيس جمهور ونزوئلا و جناب آقای سلطان قابوس پادشاه عمان و همچنين برخی شخصيت‌های مذهبی، نامبردگان را بر اساس رافت اسلامی و به قيد وثيقه آزاد کرد.

وزارت امور خارجه در ادامه پيگيری‌های مستمر خود لازم می‌داند وضعيت دشوار و غيرانسانی ده‌ها شهروند ايرانی را که در زندان‌های آمريکا يا بنا به درخواست دولت‌ آمريکا در کشورهايی مانند انگليس گرفتار شده‌اند و از حقوق اوليه خود محرومند، يادآوری کند.

ملت ايران از شخصيت‌های برجسته سياسی و مذهبی انتظار دارد از هيچ اقدامی در جهت تامين حقوق اوليه اين انسان‌های بيگناه و آزادی آنان مضايقه نکنند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016