جمعه 1 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماشين اعدام را متوقف کنيد! سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور

قوه قضائيه جمهوری اسلامی در يک اقدام سريع عليرضا ملاسلطانی نوجوانی ۱۷ ساله را به جرم قتل در شهرستان کرج در ملاء عام اعدام کرد. حال آنکه بر اساس معاهدات بين المللی که حکومت جمهوری اسلامی نيز از امضاء کنندگان آن است اعدام مجرمين کمتر از ۱۸ سال ممنوع ميباشد.
مسئول عمده بوجود آمدن جو خشونت و ناامنی که در سايه آن چنين جناياتی از نوجوانان سر ميزند نيز خود حکومت ولی فقيه ميباشد. اين نظام در طول حيات خويش انسانهای بی شماری را بدون توجه به حقوق انسانی و شهروندی اشان اعدام کرده است. هدف از اين اعدام ها اکثرا از ميان برداشتن مخالفان و ايجاد جو ترور و وحشت برای عقب راندن صفوف اعتراضی مردم بوده است. نمونه بارز اين مدعا اعدام هزاران تن از زندانيان سياسی در تابستان ۱۳۶۷ ميباشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش‌ رسانه‌های دولتی و حقوق بشری در طول سه روز گذشته بيش از ۳۰ مورد احکام اعدام در زندان‌های مختلف کشور از جمله زندان اوين، رجايی شهر، اروميه، قزوين و وکيل آباد مشهد به اجرا در آمده که اعدام نوجوان عليرضا ملاسلطانی جديدترين آن ميباشد. جمهوری اسلامی که بيش از هميشه در حل مسائل و معضلات کشور درمانده است، بار ديگر از مجازات اعدام برای ايجاد جو ترس و وحشت بهره ميگيرد.
سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور، اعدام اين نوجوان و اعدامهای ديگر را به عنوان اقدامی وحشيانه و ضد انسانی رژيمی درمانده که زندگی انسانها برايش کوچکترين ارزشی ندارد را بشدت محکوم نموده، از همگان دعوت ميکند که برای متوقف کردن ماشين اعدام جمهوری اسلامی که بار ديگر به جان مردم ايران افتاده است در يک حرکت سراسری به مقابله برخيزند.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش

سی و يکم شهريور ۱۳۹۰ برابر بيست و دوم سپتامبر ۲۰۱۱
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016