شنبه 2 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری شنبه: عباس لسانی هم چنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند

عباس لسانی هم چنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد، هرانا

خبرگزاری هرانا – با گذشت ۱۶روز از بازداشت عباس لسانی و تنی چند از فعالین مدنی و سیاسی در اردبیل، نامبرده همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال سر‌شناس آذربایجان در حالی در شانزدهمین روز اعتصاب خود بسر می‌برد که تلاش‌های خانواده ایشان برای کسب اطلاع از وضعیت وی نتیجه‌ای در بر نداشته است.

رقیه لسانی همسر وی ظهر روز گذشته با مراجعه به ستاد خبری وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب تا کنون موفق به دریافت خبری از سلامتی این زندانی دریافت نکرده است، یکی از مسئولین دادگاه انقلاب در پاسخ به پیگیری‌های ایشان گفته است تا زمانی که اعتصاب ایشان ادامه دارد کسب خبر از وضعیت وی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عباس لسانی که سابقه بازداشت و محاکمه و تحمل زندان را در کارنامه فعالیت مدنی خود دارد در ۱۸ شهریور سالجاری در محل کار خود بازداشت شد، ماموان وزارت اطلاعات پس از بازداشت نامبرده با مراجعه به منزل وی اقدام به تفتیش محل زندگی وی کرده و برخی اقلام شخصی وی را ضبط کردند.

بازداشت یک دانشجوی دیگر در سنندج، موکریان

یک دانشجوی اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شد.

بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، یک عضو دیگر اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد به نام شیرزاد کریمی از 5 روز پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز گذشته به زندان سنندج منتقل شده است.

تا لحظه تنظیم خبر از علت بازداشت و اتهام احتمالی این دانشجوی سنندجی اطلاعی بدست نیامده است.

یادآور می گردد طی روزهای اخیر سه عضو اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد به نام های مهدی دعاگو، میلاد کریمی و سوران دانشور در پی احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماجرای دستگیری و آزادی واهیک آبراهیمیان، شهرزاد نیوز

سایت شبکه خبری هلندی مسیحیان با انتشار مقاله ای ماجرای دستگیری و آزادی واهیک آبراهیمیان، هلندی ایرانی تباری که اخیرا از زندان آزد شده و به هلند بازگشته را توضیح داده است. ترجمه و تلخیص این مقاله را در زیر می خوانید.

واهیک با این که 8 سال پیش از ایران به هلند آمده، اما می گوید روحا متولد هلند است. ارمنی تبار است و با همسرش سونیا در هلند زندگی می کرده است. پس از دریافت تابعیت هلندی برای کمک به معتادان راهی ایران می شوند. سونیا می گوید که به اشکال مخالف به معتادان کمک می کرده، برایشان دعا می کرده، به درد دلشان گوش می داده و برخی اوقات به آنها کمک مالی می کرده اند.

مقامات ایران واهیک را به اتهام تبلیغ مسیحیت و ضدیت با اسلام دستگیر می کنند. در سال 2009 دو ماهی را در زندان می گذراند. نه واهیک و نه سونیا هیچکدام نمی دانند که به چه دلیلی در سپتامبر 2010 دستگیر می شود. دستگیری زمانی صورت می گیرد که واهیک و سونیا به همراه زوج دیگری در خانه مشغول تماشای تلویزیون بوده اند. در فوریه 2011 در پارلمان هلند یکی از نمایندگان حزب مسیحی از وزیر امور خارجه هلند جویای پرونده واهیک می گردد. چند ماه بعد دادگاهی واهیک را به یک سال زندان محکوم می کند. مقامات سفارت هلند در ایران بارها سعی در ملاقات با وی را داشته اند، اما ایران اجازه ملاقات نمی داده است. سرانجام روز 29 اوت سال جاری واهیک آزاد و پس از چند هفته به هلند بر می گردد. فور دویند، نماینده پارلمان هلند که پرونده واهیک را دنبال کرده است، می گوید رایزنی های دولت هلند موجب تخفیف حکم وی شده، وگرنه بعید نبود که در ایران مدتها یا در زندان می ماند و یا اعدام می شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016