یکشنبه 3 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت ارشاد: مستندسازان اجازه فروش فیلم‌ به شبکه‌های معاند را نداشته و ندارند، فارس

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی گفت: قانون فروش فیلم به شبکه‌ها دو دهه است که وجود داشته و به وضوح مشخص است که مستندسازان اجازه فروش فیلم‌هایشان به شبکه‌های غیرمجاز و معاند با نظام جمهوری اسلامی را نداشته و ندارند.

«علیرضا سجادپور» مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره تنظیم آیین نامه جدید پخش مستندها از شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: پس از صحبت‌های آقای شمقدری در مراسم افطاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گروهی را برای تنظیم آئین‌نامه جدید مشخص کردیم که کارشناسی‌های لازم صورت گیرد و آئین‌نامه‌ای جامع و کامل ارایه شود. البته قانون در این باره کاملا روشن است و هیچ ابهامی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در واقع قانون فروش فیلم‌های مستند به شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز حدود دو دهه است که به صورت روشن و واضح وجود داشته است و هیچ مشکلی در این‌باره نبوده است. البته در دهه اخیر میزان ارتباطات بالاتر رفته است و با توجه به شرایط روز آئین نامه تدوین می‌شود و به زودی به معاون سینمایی و وزیر ارشاد ارایه خواهد شد.

وی درباره حمایت از مستندسازان در ساخت آثارشان و اختصاص بودجه به آثار مستندسازان توضیح داد: آثار مستند از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مورد حمایت قرار می‌گیرد که زیرمجموعه معاونت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سجادپور در پاسخ به این سؤال که بر اساس آنچه در «بیانیه اخیر خانه سینما» آمده است، «آیا مستندسازان نیاز مالی داشتند که فیلم‌هایشان را به شبکه ماهواره‌ای بی‌بی‌سی ارایه داده‌اند یا خیر؟» گفت: من در این باره اطلاعی ندارم اما قانون به وضوح مشخص است که مستندسازان اجازه فروش فیلم‌های‌شان به شبکه‌های غیرمجاز و معاند با نظام جمهوری اسلامی را نداشته و ندارند.

وی درباره زمان ارایه آئین‌نامه جدید پخش فیلم‌های مستند، گفت: زمان مشخصی را نمی‌توانم در این باره اعلام کنم زیرا این نوع کارها نیاز به کارشناسی دقیق و آماده سازی آئین نامه و ارایه به معاونت و وزیر دارد که زمان خاصی را نمی‌توان برای ارایه آئین‌نامه جدید معین نمود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016