سه شنبه 5 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا خندان، همسر نسرين ستوده به دادسرای اوين احضار شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - رضا خندان، همسر نسرين ستوده وکيل برجستهٔ حقوق بشری و زندانی سياسی، به دادسرای اوين احضار شده است. بر اساس احضاريه‌ای که آقای خندان دريافت کرده است وی بايد روز ششم مهرماه، جهت ادای پاره‌ای از توضيحات خود را به دادسرای اوين معرفی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا خندان در اين رابطه به کميته گزارشگران حقوق بشر گفت: «هر چند وقت يک بار از اين احضاريه‌ها برايم می‌فرستند و اتفاق جديدی نيست. ولی گاهی به جايی می‌رسد که ناچار هستم بروم. اين بار ششم است که احضار می‌شوم. اما دوبار برای کفيل بنده احضاريه فرستاده‌اند. من با وکلا هم صحبت کرده بودم و درست و قانونی اين بود که احضاريه را برای خودم می‌فرستادند و اگر آدرسم عوض شده بود يا نمی‌رفتم برای کفيل اخطار می‌فرستادند. به همين دليل به دادگاه مراجعه نکرده بودم. ولی آخرين بار با کفيل من در محل کارش تماس گرفته و ايشان را به قطع حقوق تهديد کرده‌اند و من نه به اين دليل که اين روال را قانونی بدانم، بلکه برای اينکه برای ايشان مزاحمتی ايجاد نشود فردا به دادگاه مراجعه خواهم کرد. البته احضاريه‌ها را به خود وکيل نداده و امضا نگرفته‌اند، بلکه به اعضای خانوادهٔ ايشان تحويل داده‌اند بنابراين ابلاغ محسوب نمی‌شود».

آقای خندان پيش‌تر نيز چهاربار به دادسرای اوين احضار شده بود که يک بار منجر به بازداشت بيست و چهارساعتهٔ ايشان شد يک بار ديگر نيز دادستان وی را احضار کرده بود. در آخرين مورد روز يکشنبه ۱۶ مرداد، مقامات زندان اوين ضمن جلوگيری از ملاقات نسرين ستوده با فرزندانش، رضا خندان و ساير اعضای خانواده او را چند ساعت به بهانه بازرسی لوازم شخصی در بازداشت نگه داشتند. آقای خندان اين اقدامات مقامات قضايی را در جهت «اعمال فشار بيشتر» توصيف کرده و در اين خصوص گفت: «البته به صورت عمدی اين کار را می‌کنند که حوزه فشار را بيشتر کنند. به نسرين خبر نداده بودم که فشار بيشتری را در زندان متحمل نشود اما در ملاقات آخر اين موضوع را به او اطلاع دادم.»

همسر نسرين ستوده، همچنين در صفحه فيس بوک خود در ارتباط با خبر اين احضار نوشته است «اميدوارم مرا نگه ندارند، اگر ماندگار شدم بچه‌ها را به شما دوستان دور و نزديک می‌سپارم».

نسرين ستوده، وکيل برجستهٔ حقوق بشری و از مدافعين حقوق کودکان و زنان از روز ۳۱ شهريور سال ۱۳۸۹، در بازداشت است. روز ۳۳ شهريورماه جاری، دادگاه تجديد نظر استان تهران، حکم نسرين ستوده مبنی بر ۱۱ سال حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج او از کشور را به ۶ سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از حرفه وکالت کاهش داد.

گفتنی است، نسرين ستوده در اين مدت نه تنها از حقوق اوليه متهم مانند حق مرخصی برخوردار نبوده است، بلکه به دليل فشارهای بيش از اندازه چندين بار دست به اعتصاب غذا زده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016