شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطع کامل ارتباطات انگشت شمار؛ پنج هفته بی خبری مطلق از وضعيت ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، کلمه

کليه‌ی ارتباطات ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد با بيرون مسدود شده و خانواده نيز هيچ خبری درباره‌ی وضعيت آنها و اطلاعی از سلامتی ايشان ندارند.

به گزارش خبرنگار کلمه، درست از روزی که مهندس ميرحسين موسوی و دکتر زهرا رهنورد با دخترانشان ديدار کرده اند، تا امروز هيچ گونه خبری از وضعيت ميرحسين و رهنورد در اختيار خانواده ايشان قرار نگرفته است و حتی ارتباطات تلفنی کوتاه مدت و انگشت شمار ايشان که در مجموع اين چند ماه کمتر از ۵ بار بوده نيز قطع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بدين ترتيب، خانواده آقای موسوی و خانم رهنورد پس از ديدار و انتشار خبر ديدار و نقل چند جمله از ميرحسين، در بی‌خبری مطلق و قرنطينه خبری کامل از وضعيت ايشان نگه داشته شده اند و هيچ راهی نيز برای کسب اطلاعات از چگونگی وضعيت آنها وجود ندارد و اين وضعيت موجب ايجاد نگرانی شديد شده است. اين احتمال وجود دارد که برخورد قاطع ميرحسين با مقام عالی رتبه دادستانی که به صورت مشکوکی در ديدار آنروز حضور داشت و يا سخنان اميدافزای ميرحسين از جمله عوامل اين قطع ارتباط بوده باشد.

گزارش ديدار موسوی و رهنورد با خانواده را که منجر به قطع کليه ارتباطات محدود آنها شد را اينجا بخوانيد



مير حسين موسوی و زهرا رهنورد، و نيز مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی، از روز ۲۵ بهمن سال گذشته در بازداشت خانگی قرار گرفتند.

از آن زمان تاکنون، ارتباطات اين دو با خانواده‌هايشان به شدت محدود شده است. مهدی کروبی چندی پيش از همراهی با همسرش نيز محروم شد و هم‌اکنون در يک واحد آپارتمانی کوچک و با حضور و همراهی چند مامور امنيتی، در نوعی بازداشت انفرادی به مراتب بدتر از زندان است.

ميرحسين و رهنورد هم با محدوديت‌های شديدی از نوعی ديگر مواجه‌اند. آخرين خبری که از آنها وجود دارد، مربوط به ديدار ايشان با دختران در سه هفته قبل است. آنها در آن ديدار گفته بودند که از روزنامه، راديو و حتی در مواردی از قلم و کاغذ محروم مانده‌اند.

در جريان بازداشت غيرقانونی اين دو رهبر جنبش سبز، حتی ظواهر قانونی نيز رعايت نشده و نه تنها حاکميت هيچ گامی برای محاکمه‌ی عادلانه‌ی آنها برنداشته است، بلکه هيچ مقام و نهادی در حاکميت نيز حاضر نيست شجاعت به خرج مسئوليت اين حصر و حبس مغاير با قانون را بپذيرد. برای توجيه اين وضعيت متناقض نيز مسئولان و رسانه‌های رسمی بارها مجبور به دروغگويی شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016