شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه اتحاد بين المللی در حمايت از اعتصاب کارگران مجتمع های پتروشيمی ماهشهر

در فروردين ماه سال ۱۳۹۰ کارگران مجتمع های مختلف پتروشيمی در ماهشهر و تبريز با خواست لغو کار موقت و پيمان کاری و عقد قرارداد جمعی و استخدام رسمی که يکی از خواست های اصلی و فوری جنبش کارگری ايران است، شجاعانه دست به اعتصاب زدند. آن اعتصاب با قول مقامات جمهوری اسلامی از جمله فرماندار ماهشهر، منوچهر حياتی، مبنی بر تامين سريع خواست کارگران پايان يافت. با سپری شدن چند ماه از اين وعده و وعيد، نه تنها اين خواست متحقق نشد بلکه کارگران پتروشيمی با فشار و ارعاب بيشتری روبرو شدند و فعالين کارگری مورد تهديد قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش اتحاديه آزاد کارگران ايران ، از تاريخ سوم مهرماه، ۶۵۰۰ کارگرمجتمع پتروشيمی بندر امام با تکرار همان مطالبه، و خسته از قول و فريب کارفرما و مقامات دولتی، از جمله نمايندگان مجلس، فرماندار شهر و شورای تامين امنيت، دست به اعتصاب مجدد زده اند. تا کنون کارگران رسمی با هوشياری و درايتی که برازنده همبستگی کارگری است ، تلاش کارفرما برای کم اهميت جلوه دادن نقش کارگران قرارداد موقت و پيمان کاری در توليد را به شکست کشانده اند. کارگران قرارداد موقت و پيمانکاری، عزم خود را برای دست يافتن به قرارداد جمعی و استخدام رسمی با تقبل احتمال پرداخت هزينه سنگين، نشان داده اند. کارگران پتروشيمی تا همين جا نشان داده اند که قصد دارند تا بر خلاف اعتصاب فروردين ماه حتی به دستاوردهای آنی اين اعتصاب بسنده نکرده بلکه از دل اين مبارزات به تشکل مستقل و پايدارتر کارگری دست يابند.

مستقل از نتايج آنی اعتصاب کارگران مجتمع های پتروشيمی ، اعتصاب فروردين ماه و اعتصاب کنونی، دستاورد بزرگی برای کل کارگران ايران به شمار می رود. کارگران پتروشيمی شايسته اين افتخارند که يکی از مطالبات فوری و اصلی جامعه کارگری در ايران را به خواست مبارزاتی روز تبديل کرده اند. کارگران مجتمع پتروشيمی توانسته اند در جريان پيش برد يک مبارزه با هدف و خواست مشخص، امر تشکل يابی پايدار کارگری را به اين مبارزه پيوند زنند. پيوستن کارگران ديگر مجتمع های پتروشيمی، از جمله پيوستن کارگران پتروشيمی تبريز- اين همرزمان اعتصاب فروردين ماه - به اعتصاب کنونی، و همبستگی کارگران ايران در ديگر مراکز صنعتی، و حمايت تشکل ها و نهادهای کارگری بين المللی، امری ضروی برای تقويت اين مبارزه و دفاع از مطالبات کارگران اعتصابی پتروشيمی است.

اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران ضمن تجليل از مبارزات و اعتصاب کارگران پتروشيمی ماهشهر و درخواست از همه کارگران ايران برای تقويت اين مبارزه و کمک به قطع دست شرکتهای پيمان کار از مراکز صنعتی، و تحقق قرارداد جمعی و استخدام رسمی برای همه کارگران شاغل در اين مراکز، با تمام نيرو در جلب حمايت بين المللی از اين مبارزه و اعتصاب تلاش خواهد کرد . ما از همه تشکلها و نهادی های کارگری، سازمانها، احزاب و شخصيت های آزادی خواه و برابری طلب می خواهيم که با حمايت خويش، مبارزه و اعتصاب کارگران پتروشيمی بندر امام را تقويت کنند.

اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران
۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ (۸ مهر ۱۳۹۰)
info@workers-iran.org
http://www.etehadbinalmelali.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016