دوشنبه 11 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: با دخالت افراد غيرمسوول در انتخابات برخورد می‌کنيم، ايسنا

- تمام کسانی که از دموکراسی دم می‌زنند، در برابر مشارکت مردم در انتخابات کم آورده‌اند

وزير کشور تاکيد کرد: در انتخابات پيش رو سعی می‌کنيم صد در صد بر اساس مر قانون عمل کنيم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مصطفی محمدنجار در همايش معاونين سياسی، روسای ستاد انتخابات، مديران کل سياسی انتخابات، و مديران فن‌آوری و اطلاعات استان‌ها در نهمين دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس، بر اين‌ نکته که مسئولان بايد امانت دار راه شهدا باشند، تاکيد کرد و با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: برنامه‌ها برای اين انتخابات با آهنگ ملايم و مناسبی پيش رفته و مشخص است که ما در اين راستا برنامه‌ريزيهايی شفاف و مشخصی داريم تا در نهايت به سمت يک انتخابات باشکوه و با عظمت حرکت کنيم.

وی با بيان اين که تحقق بخش زيادی از سياست‌ها و برنامه‌های دولت خدمت‌گذار در استان ها مرهون تلاش‌ها و زحمات شما مسئولان است، گفت: تجربه نشان داده است که جمع شما می تواند به خوبی سياست‌های دولت را پيش ببرد، چنانچه اين موضوع در بحث هدفمندی يارانه ها به چشم می‌خورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن بحث اهميت هماهنگی، تشريک مساعی و نظرات مشترک، گفت: اگر ما در اين جلسات به نقطه نظرات واحد برسيم و آنچه سياست رئيس جمهور و مقامات بالای کشور است، را کنار هم بگذاريم کار به سادگی پيش خواهد رفت.

نجار تاکيد کرد:‌ما مسئولان بايد به مثابه‌ی يک خانواده‌ی بزرگ چنان هماهنگی داشته باشيم که همگی از حرف‌های مختلف يک برداشت کنيم ،البته اين در حالی است که امروز در وزارت کشور هماهنگی در اوج خود وجود دارد.

وزير کشور همچنين با بيان اين‌که اين هماهنگی در مقابل جريان فتنه بسيار بالا بود، اظهار کرد: مسئولان امنيتی و سياسی ما توانستند حرکت‌های سخيف، ذليلانه و توطئه‌های نظام سلطه و صهيونيست را خنثی کنند.

وی افزود: ما خوشحاليم از اين که دولت در هر عرصه‌ای که وارد می‌شود با موفقيت از آن خارج می‌شود و در حال حاضر آثار زحمات دولت در مباحثی چون سفرهای استانی قابل مشاهده است.

وی در ادامه با اشاره به پيشرفت کشورمان در بخش‌های مختلف علمی و تکنولوژی گفت: ما از اعتماد به نفس بالايی برخورداريم و حرف‌های زيادی برای گفتن داريم و همه‌ی اينها موفقيت‌هايی است که درسايه‌ی اين نظام ولايی، خون شهدا و اين دولت خدمتگذار به دست آمده است و هم اکنون کشور به يک کارگاه سازندگی تبديل شده است.

وزير کشور همچنين تصريح کرد:البته يک عده‌ای که در راس آن استکبار جهانی است، نمی‌خواهند اين چنين باشد و سعی می‌کنند با ايجاد ترفندها و ترديد و سياه نمايی خدمات کشور را زير سوال ببرند و مردم را مايوس کنند.بنابراين شما معاونين سياسی بايد خطوط دشمن را شناسايی کنيد و درفعاليت‌های خود ايجاد اميد در مردم را مورد توجه قرار دهيد.

وزير کشور در ادامه بحث اطلاع رسانی را به عنوان يک راهبرد مورد توجه قرار داد و گفت: ما بايد خدمات انجام شده را به اطلاع مردم برسانيم؛ چراکه هم اکنون در مقابل تبليغات دشمنی هستيم که اين روزها برخی سايت‌ها و رسانه‌های امپرياليستی آنها تلاش می‌کنند تا منافع ابرقدرت‌ها را به پيش ببرند.

وزير کشور تاکيد کرد:هم اکنون وحدت، هماهنگی،‌ شکوه و عظمت بيداری اسلامی که در سطح منطقه اتفاق افتاده است از آثار ارزشمند و پس لرزه‌های انقلاب اسلامی است که در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته است و انقلاب ما را به يک الگو تبديل کرده است.

وی افزود: ما در شرايط بسيار حساسی در حال خدمت به انقلاب و نظام‌مان هستيم؛ چراکه هم اکنون نقاط اقتدار نظام ما بسيار بالاست.

وی انتخابات را يکی از نقاط اقتدار کشورمان خواند و خاطر نشان کرد: جمهوريت و اسلاميت دو بال متوازن و مشخص نظام ماست که يک بال حضور مردم در صحنه‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد، اين در حاليست که دشمن ما سعی می ‌کند مردم را از صحنه خارج کند، اما مردم ما هيچ گاه از صحنه بيرون نمی‌روند و تا مادامی که مردم در صحنه هستند، کسی نمی‌تواند به اين انقلاب خدشه وارد کند.

وزير کشور خاطر نشان کرد: مردم در روز ۱۲ اسفند پای صندوق‌های رای می‌آيند و انسجام و حمايت از نظامشان را نشان خواهند داد و ما بايد طوری برنامه‌ريزی کنيم که اين مشارکت حداکثری و اين حضور پرشکوه اتفاق بيافتد.

وی همچنين با تاکيد بر اين که تلاش ما اين است تا اين انتخابات صد در صد مطابق قانون برگزار شود، افزود: بايد مراقب باشيم کسی در اين انتخابات دخالت نکند و بر اساس نظر شخصی‌اش کاری انجام ندهد، در واقع بحث صيانت از آراء مردم و فضای کار را بايد مورد توجه قرار دهيم تا در نهايت فضايی به دور از تشنج و مملو از وقار، آرامش و در عين حال شور و شعف انتخاباتی داشته باشيم.

نجار همچنين اظهار کرد: امسال قرار است انتخابات را در برخی حوزه‌ها تا حدود ۱۰ درصد رايانه‌ای برگزار کنيم، البته فرايند کلی انتخابات بالغ بر ۹۵ درصد به صورت رايانه ای برگزار خواهد شد.

وزير کشور با بيان اين که لازم است تا در ترکيب هيات‌های اجرايی تعمق لازم انجام شود، اظهار کرد: البته مجری انتخابات خود مردم هستند و اين انتخابات با شکوه‌تر و با وقار تر از گذشته برگزار خواهد شد.

وی تصريح کرد: با توجه به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌های مختلف گذشته، بايد دانست که تمام کسانی که از دموکراسی دم می‌زنند، در برابر چنين مشارکتی کم آورده‌اند.

نجار همچنين مر قانون، صيانت از آرای مردم، ايجاد بستری برای مشارکت حداکثری مردم، آموزش و تسلط کامل مديران را از جمله موارد مورد توجه در اين راستا دانست و گفت: همچنين عدم استفاده از امکانات دولتی، تبليغ نکردن عليه کانديداها و نبود فضای متشنج نيز بايد در اين مسير مورد توجه قرار بگيرد.

وزير کشور همچنين ثبات مديريتی و جلوگيری از تغييرات در آستانه‌ی انتخابات را يک ضرورت دانست و گفت: ما اين موضوع را به سراسر کشور ابلاغ کرده‌ايم و اين ابلاغيه به امضای من به تمامی کشور ارسال شده است، البته ما دست خودمان را صد در صد نمی‌بنديم و در جايی که ضرورت دارد و سرپرستی مسئوليت دارد، اين تغييرات را انجام خواهيم داد.

با دخالت افراد غير مسئول درروند انتخابات برخورد می‌کنيم

به گزارش ايسنا، مصطفی محمدنجار همچنين در حاشيه‌ی اين همايش در جمع خبرنگاران به تبيين رويکرد وزارت کشور در برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه پرداخت و تصريح کرد : از سال گذشته مقدمات لازم برای برگزاری چنين انتخاباتی فراهم شده است و ما طبق جدول زمان بندی کارها را پيش می‌بريم.

وی افزود: در اين راستا تبادل نظر، آموزش، اصلاح آيين نامه و تمهيدات اجرايی مورد توجه قرار گرفته و سعی شده است تا به سه اصل اجرا شدن دقيق قانون، بستر سازی برای مشارکت حداکثری مردم و تسهيل در روند انتخابات و استفاده از علوم نرم افزاری توجه شود.

وی در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين‌که برای عدم دخالت افراد غير مسئول در انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی چه تمهيداتی از سوی وزارت کشور مد نظر قرار گرفته است، اظهارکرد: قانون در اين مورد پيش بينی‌های لازم را انجام داده است.البته ما تا به حال چيزی نديده‌ايم و هم اکنون نيز خوب نيست که چنين مسائلی مطرح شود، اما به هر ترتيب اگر در اين بحث مساله‌ای به اطلاع ما برسد بلافاصله برخورد خواهيم کرد.

وزير کشور همچنين درباره سرانجام افزايش ۲۰ نماينده‌ به تعداد فعلی نمايندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اين بحث مراحل نهايی خود را در مجلس می‌گذارند و با توجه به آنچه می‌گذرد، پيش بينی می‌کنيم که بحث افزايش نمايندگان مجلس به اين انتخابات برسد که در اين صورت نمايندگان به تعداد ۳۱۰ نفر افزايش پيدا خواهند کرد و حوزه انتخابيه نيز از ۲۰۷ حوزه به ۲۲۳ حوزه افزايش پيدا می‌کند.

خبرنگاری همچنين ارزيابی وزير کشور را از سفری که اخيرا به پاکستان داشته است، پرسيد که نجار در پاسخ به اين سوال گفت:پاکستان کشور دوست و همسايه‌ی ماست و ما با اين کشور بحث همکاری‌های امنيتی، مقابله با تروريست، سلامت مرز، مقابله با قاچاق انسان و پولشويی و مواد مخدر و همچنين توسعه مناسبات اقتصادی را مورد توجه قرار داديم.

وی افزود: بحث کمک به سيل زدگان پاکستان با توجه به تاکيد رئيس جمهور و ۱۰۰ ميليون دلاری که به اين بحث اختصاص داده شده است، نيز از ديگر موارد مد نظر ما در اين سفر بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016