دوشنبه 11 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان زندان‌های کشور: پنج زندان مخصوص موادمخدری‌ها ساخته می‌شود، ايسنا

رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور گفت: يکی از مصاديق شکر خداوند قبول مسووليت وتلاش برای اعتلا وسرافرازی نظام مقدس ايران اسلامی است.

به گزارش ايسنا، غلامحسين اسماعيلی در مراسم توديع و معارفه مديرکل زندان‌های هرمزگان در بندرعباس گفت: کسی که در اين نظام کار می‌کند بايد بر اهميت و ارزش کاری را که انجام می دهد واقف و دلسوخته ايران اسلامی باشد.

وی افزود: زندانبانان عهده دار اجرای احکام قضايی اسلامی هستند که با اجرای اين احکام امنيت مردم تامين می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس سازمان زندان‌ها واقدامات تامينی وتربيتی کشور گفت: کارکنان در مجموعه زندان‌ها به بازسازی شخصيت واصلاح وتربيت افرادی می پردازند که با ايجاد ناهنجاری نظم عمومی جامعه و خصوصی مردم را برهم زده‌اند و اين کاری سخت وطاقت فرساست.

اسماعيلی افزود: اصلاح وتربيت مددجويان از اولويت‌های سازمان زندانهاست واين از برکات نظام ولايی ايران اسلامی است که زندانيان را برای داشتن زندگی سالم در جامعه هدايت می‌کند.

وی گفت: سال گذشته اولويت کار در زندان‌ها فعاليت‌های فرهنگی با بهره‌گيری از تعاليم دينی و محوريت قرآن و نماز بود که نتايج بسيار خوب ومثبتی حاصل شد.

رييس سازمان زندان‌ها واقدامات تامينی وتربيتی کشور افزود: امسال نيز با گسترش برنامه های سال گذشته اولويت کار، ارتقا نظم وامنيت در زندان‌ها است که تاکنون اين برنامه ها به خوبی در زندان‌های کشور انجام شده است.

وی هم‌چنين از بهره برداری پنج اردوگاه بزرگ نگهداری از زندانيان مواد مخدر در کشور تا پايان سال خبر داد.

رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور گفت: اين اردوگاه‌ها در استان‌های تهران، خراسان رضوی، سيستان و بلوچستان، کرمان و اصفهان ايجاد می‌شوند.

اسماعيلی گفت: با توجه به رشد محکومان موادمخدر فضای موجود زندان‌ها با جمعيت کيفری متناسب نيست و از اقدامات قوه قضاييه و سازمان زندان ها ساخت اردوگاه‌های ويژه برای نگهداری محکومان مواد مخدر است.

وی افزود: با بهره برداری از اين اردوگاه‌ها و خروج زندانيان مواد مخدر از زندان‌ها علاوه بر طبقه‌بندی بهتر زندانيان فضای بيشتر برای زندانيان ديگر جرايم به وجود می‌آيد.

رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور در رابطه با خروج زندان‌ها از شهرها نيز گفت: در سال ۱۳۸۰ قانون انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها در مجلس تصويب شد که اجرای آن به وزارت مسکن و شهرسازی محول شد.

اسماعيلی گفت: تاکنون وزارت مسکن و شهرسازی به لحاظ ماموريت های گسترده خود و اينکه زندان سازی جاذبه‌ای ندارد در اين راستا اقدامی انجام نداده است.

وی گفت: سياست سازمان زندان‌ها خروج همه زندان‌ها به خارج از شهرها است و با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی همه زندان‌ها به مرور به خارج از شهرها منتقل می شود.

رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به سوابق خدمتی «موسی احمدی» مديرکل سابق زندان‌های هرمزگان افزود: احمدی يکی از قديمی ترين مديران سازمان زندان‌ها و خدمتگذار بی‌ادعای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رييس کل دادگستری هرمزگان هم عملکرد دستگاه قضايی استان را بسيار مطلوب عنوان کرد وگفت: همه اين موفقيت ها با تلاش کارکنان دستگاه‌های تابعه قوه قضاييه به دست آمده است.


علی عليا افزود: قبول مسووليت در نظام بزرگترين امانت است که موسی احمدی با تلاش خالصانه وبی ريا امانت دار خوبی بوده‌اند.

مدير کل سابق زندان‌های هرمزگان هم در اين مراسم از کمبود امکانات در زندان‌های استان گفت وافزود: با تمامی تنگناها وتلاش خالصانه تمامی کارکنان اقدامات بسيار مناسبی در زندان‌های هرمزگان صورت گرفت ودر حال انجام است.

در پايان اين مراسم «دانش صفت زاده» به عنوان مديرکل زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی هرمزگان معرفی و از تلاش‌های ۲۵ ساله موسی احمدی در استان قدردانی شد. پيش از اين موسی احمدی به عنوان مدير کل زندانهای استان فارس معرفی شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016