سه شنبه 12 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قادری، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی: زير سوال بردن شورای نگهبان به صلاح اصلاح‌طلبان نيست، مهر

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بيان اينکه هيچ کس برای اصلاح طلبان خط و نشان نمی کشد افزود: زير سوال بردن شورای نگهبان را به صلاح اصلاح طلبان نمی دانم زيرا که اين نهاد فقط بر اساس قانون اعمال نظر می کند.

محمد رئوف قادری در گفتگو با خبرنگار مهر،با بيان اينکه نبايد شورای نگهبان و نهادهای اجرايی و نظارتی انتخابات را زير سوال برد تصريح کرد: شورای نگهبان بعنوان نهاد ناظر براجرای انتخابات شرح وظايفی دارد که مهمترين وظيفه اين نهاد بررسی صلاحيت نامزد های انتخابات و نظارت بر انتخابات است، ضمن آنکه حقوقدانان شورای نگهبان با معرفی رئيس قوه قضائيه و با رای نمايندگان مجلس انتخاب می شوند و فقهای شورا را مقام معظم رهبری انتخاب می کنند از اين رو شورای نگهبان از جايگاه بالايی برخوردار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: شورای نگهبان به نيابت از رهبری بر انتخابات نظارت می کند از اين رو نبايد عملکرد اين شورا را زير سوال برد.

اين فعال سياسی اصلاح طلب با اشاره به اينکه کسانی که در مواضع خود شورای نگهبان را زير سوال می برند به دنبال فرافکنی و تشويش اذهان عمومی هستند تصريح کرد: شرکت در انتخابات حق هر ايرانی است و هر فردی که در چهارچوب نظام و قانون اسای حرکت می کند می تواند در انتخابات شرکت کند و شورای نگهبان هيچ مشکلی را برای ورد فعالان سياسی به انتخابات ايجاد نمی کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکيد کرد: بدون شک اصولگرايان و اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند چرا که خواست ملت ،حضور دو جناح حاکم در انتخابات است چرا که اين حضور منجر به مشارکت حداکثری می شود.

قادری مواضعی که درجهت تخريب نهادهای نظارتی و اجرايی انتخابات مطرح می شود را به صلاح مردم و فعالان سياسی ندانست و افزود: اين مواضع فقط باعث دلسردی مردم و اصلاح طلبان می شود و نيروهايی که انتخابات و قانون اساسی را قبول ندارند از اين مواضع سوء استفاده می کنند.

اين فعال سياسی با بيان اينکه احزاب و تشکل های سياسی بايد به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند گفت: ياس و ناميدی به صلاح فعالان سياسی اصلاح طلب نيست از اين رو بايد تمامی رجال سياسی مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس نهم دعوت کنند.

گفتنی است، دبير کل يکی از احزاب منحله چندی قبل در گفتگويی با بيان اينکه‌ يکی از مشکلات بزرگ امروز برخی خط و نشان کشيدن‌ها برای اصلاح طلبان است، گفت: در حال حاضر که حدود ۶ماه به برگزاری انتخابات مجلس مانده، نه تنها افراد غير مسئول که افراد مسئولی مانند اعضای شورای نگهبان نيز برای رد صلاحيت اصلاح طلبان خط و نشان می‌کشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016