چهارشنبه 13 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش تحصن دانشجويان دانشگاه اميرکبير در پی درگذشت آمنه زنگنه، دانشجوی اين دانشگاه، دانشجونيوز

در ادامه تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير، در پی درگذشت دردناک آمنه زنگنه، دانشجويان عصر ديروز پس از حرکت به سمت ساختمان مديريت و شکستن درب ورودی، که توسط ماموران انتظامات قفل شده بود، در آنجا تحصن کرده و پس از چند ساعت با قول مساعد برخی از اساتيد مبنی بر پيگيری اين ماجرای دردناک موقتا اعتراض خود را در روز نخست پايان دادند.

حرکت به سمت اتاق رهايی؛ رئيس دانشگاه

به گزارش دانشجونيوز، عصر روز گذشته دانشجويان پس از انهدام دوربين های مستقر در ساختمان مديريت (فارابی) و سر دادن شعارهای اعتراضی به سمت اتاق دکتر رهايی، که در طبقه ی هفتم ساختمان فارابی واقع است، حرکت کردند. اين در حالی بود که نزديک به ٢٠ نفر از اعضای حراست برای نگهبانی از اتاق رهايی فراخوانده شدند. دانشجويان با نشستن بر روی زمين و سر دادن شعار مطالبات خود را به طور جدی مطرح کردند و خواستار استعفای هر چه سريع تر رهايی رئيس دانشگاه و آرزو معاونت دانشجويی دانشگاه شدند. هم چنين دانشجويان با نوشتن شعار روی ديوارهای طبقه ی هفت بيش از پيش خشم خود را نسبت به جنايت اتفاق افتاده و بی کفايتی مسئولان نشان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جلسه ی اعضای شورای صنفی با رئيس دانشگاه

در ادامه اعتراض دانشجويان، اعضای شورای صنفی کل دانشگاه به عنوان نماينده ی دانشجويان حاضر شده و مطالبات دانشجويان را به رييس دانشگاه اطلاع دادند. عليرضا رهايی با اعلام اينکه حاضر به تن دادن به خواست دانشجويان برای استعفا نيست گفت که اين سياست ها از بالا اعمال می شود. نتيجه ی اين جلسه طرح پيشنهادی مبنی بر تشکيل کميته ای متشکل از دانشجويان و اساتيد شد که پيگير مسائل مربوط به اين حادثه ی دلخراش گردند و مقصران اين حادثه را مورد بازخواست قانونی قرار دهند.
حضور اساتيد در کنار دانشجويان

با گذشت زمان و به نتيجه نرسيدن مذاکرات دانشجويان برای دستيابی به تمامی خواسته های خود، جمعی از اساتيد پيشکسوت در کنار دانشجويان حضور يافته و اين اطمينان را به آنها دادند که از خون اين دانشجو نمی گذرند و پای مطالبات دانشجويان ايستاده اند.

پايان تحصن در روز نخست

در نهايت ساعت هشت شب، اين توافق بين دانشجويان و مسئولين دانشگاه حاصل شد که کميته ای متشکل از دانشجويان منتخب جمع و اساتيد حاضر تشکيل شده و هر مقام مسئولی که طی تحقيقات اين کميته مقصر شناخته شود تحت بازخواست قانونی قرار گيرد. هم چنين به دليل حضور گسترده نيروهای امنيتی رو به روی درب های خروجی دانشگاه اين قول از اساتيد و مسئولين گرفته شد که مامورين امنيتی اطراف دانشگاه را ترک کنند، هيچ دانشجويی به دليل شرکت در مراسم اين روز به کميته انظباطی احضار نشده و کسی به دانشگاه ممنوع الورود نشود.

پس از اين توافق دانشجويان به آرامی صحنه را ترک کرده و خواستار تجمع دانشجويان، فردا ساعت ١٢ ظهر رو به روی دانشکده پليمر، برای انتخاب اعضای کميته منتخب و طرح دوباره ی مطالبات شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016