جمعه 15 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل: واقعه یازدهم سپتامبر ساختگی نبوده است

دکتر محمد جواد ظریف در سخنانی بر خلاف دیگر دولتمردان در اظهاراتی عنوان داشت که واقعه یازدهم سپتامبر نه امری ساختگی و طراحی شده از سوی سیستم های امنیتی آمریکا بلکه کار گروههای تروریستی بوده است.

بنا بر این گزارش دکتر محمد جواد ظریف سفیر و نماینده اسبق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در جلسه کارگاه تخصصی که در روز پنج شنبه چهاردهم مهر ماه توسط انجمن علمی ایرانی روابط بین الملل و با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در مرکز اطلاعات سازمان ملل تهران برگزار گردید با اشاره به این نکته که اصولاً تندروها همسو هستند، بر خلاف تئوری های مطرح شده از سوی دیگر دولتمردان کنونی اظهار داشت :« بنده بر خلاف نظر دیگران معتقدم که واقعه یازدهم سپتامبر ساختگی نبوده است.» وی در سخنانی قریب به این مضمون افزود :« همواره دیده می شود که تندروها هم سو هستند و منافع یکدیگر را تامین می کنند و به همین خاطر می توان گفت که در جریان واقعه یازدهم سپتامبر بن لادن و بوش همسو بودند و هر یک اهداف افراط گرایانه خود را دنبال می نمودند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این اظهارات از سوی یک مقام عالی رتبه وزارت امورخارجه در حالی شکل می گیرد که محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال گذشته و امسال یازدهم سپتامبر را ساخته سیستم های امنیتی آمریکا و دستمایه ای برای حمله به افغانستان و عراق عنوان نموده بود.

شایان ذکر است که این کارگاه تخصصی با موضوع «تأثیر جهانی شدن بر سازمان ملل متحد» توسط انجمن علمی ایرانی روابط بین الملل با همکاری دفتر سازمان ملل در مرکز اطلاعات این سازمان در تهران برگزار گردید. در این کارگاه آموزشی همچنین دکتر گلشن پژوه، دکتر مؤمنی، دکتر مقدم به سخنرانی پیرامون موضوعاتی چون تحولات نوین نظام حقوق بشر، تحولات سازمان ملل در بستر جهانی شدن پرداختند. همچنین در پایان این مراسم ضیاء الدین صبوری که مدیریت جلسه را بر عهده داشت از دانشجویان غیر عضو دعوت نمود تا از طریق سایت تخصصی این انجمن به عضویت آن درآیند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016