دوشنبه 18 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جان عيسی سحرخيز در خطر است، بيانيه انجمن بين‌المللی روزنامه‌نگاران ايرانی

انجمن بين‌المللی روزنامه‌نگاران ايرانی نسبت به جان عيسی سحر خيز روزنامه نويس برجسته ايرانی و عضو هيات موسس اين انجمن سخت بيمناک است.

بر اساس اطلاعات رسيده از ايران عيسی سحرخيز سومين روز اعتصاب غذای خودرا درحالی پشت سر می گذارد که مدت‌هاست نيازمند مداوای خارج از زندان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اکنون ۸۲۸ روز است که عيسی سحرخيزتنها بجرم ابراز عقيده و دفاع از آزادی بيان در زندان بسر می برد . او حتی از حقوق زندانيان ديگر محروم است و بناچار دست به اعتصاب غذا زده است.

نزديک به چهار ماه پيش هدی صابر روزنامه نگار ديگر ايرانی در يک اعتصاب غذا جان خودرا از دست داد. مامورين با تعلل در رساندن او به پزشک سبب مرگش شدند وسپس حتی از برگزاری مراسم دفن و عزاداری برای او هم جلوگيری کردند. واين خطری است که اکنون جان عيسی سحرخيز را هم تهديد می کند.

انجمن بين‌المللی روزنامه‌نگاران ايرانی بدينوسيله ضمن اعتراض شديد به زندانی کردن عيسی سحرخيز و روزنامه‌نگاران ديگر دربند، اعلام می دارد که جمهوری اسلامی ايران مسئول هر اتفاق ناگواری است که برای اين روزنامه نويس ايرانی روی بدهد.

انجمن بين‌المللی روزنامه‌نگاران ايرانی از مجامع جهانی، نهادهای حقوق بشری و به ويژه آقای دکتر احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران می خواهد ضمن اعتراض به شيوه برخورد ماموران جمهوری اسلامی بازندانيان عقيدتی، خواستار آزادی بدون قيد و شرط کليه زندانيان سياسی ايران از جمله روزنامه‌نگاران در بند ايرانی شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016