چهارشنبه 27 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا جامعۀ بين المللی را به محکوم کردن ايران به خاطر نقض حقوق بشر فراخواند، راديو بين المللی فرانسه

"مارک تونر"، سخنگوی وزارت امورخارجۀ امريکا گفت مقامات جمهوری اسلامی ايران کماکان هر گونه نارضائی و مخالفتی را سرکوب می کنند، اقليت‌های دينی و قومی را مورد آزار و پيگرد قرار می دهند، به ارعاب مدافعان حقوق بشر دست ميزنند و بالاخره زندانيان در بند را مورد شکنجه قرار می دهند.

در پی انتشار گزارش احمد شهيد، گزارشگر ويژۀ حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ايران، ايالات متحدۀ آمريکا از جامعۀ بين المللی خواست با شدت بيشتری جمهوری اسلامی ايران را به خاطر نقض حقوق بشر محکوم کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش مفصل احمد شهيد به موارد گستردۀ نقض حقوق بشر در ايران از جمله اعدام های گستردۀ آشکار و پنهان، بازداشت ها و شکنجه های زندانيان و تعقيب و آزار فعالان سياسی، مدنی و نقض حقوق اقليت های دينی و قومی می پردازد.
"مارک تونر"*، سخنگوی وزارت امورخارجۀ امريکا، ديشب (سه شنبه شب) در واشنگتن گفت مقامات جمهوری اسلامی ايران کماکان هر گونه نارضائی و مخالفتی را سرکوب می کنند، اقليت های دينی و قومی را مورد آزار و پيگرد قرار می دهند، به ارعاب مدافعان حقوق بشر دست ميزنند و بالاخره زندانيان در بند را مورد شکنجه قرار می دهند.
"مارک تونر" افزود دولت آمريکا در کنار ملت ايران است که خواهان هيچ چيز ديگری جز اين نيست که صدايش شنيده شود و دولتش دولتی "پاسخگو"ی اعمال خود باشد.
سخنگوی وزارت امورخارجۀ آمريکا گفت کشور متبوع او به مناسبت انتشار اين گزارش از جامعۀ بين المللی می خواهد که نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران و محروم کردن مردم ايران از حقوق شان را محکوم کند و خواستار "تغيير"ی در اين کشور شود.
در اين ميان، جامعۀ بهائيان ايالات متحدۀ آمريکا نيز به نوبۀ خود در بيانيه ای يادآور شد که هفت تن از اساتيد "دانشگاه مجازی بهائيان" ايران شامل شش مرد و يک زن از سوی دادگاه انقلاب به چهار يا پنج سال محکوم شده اند.
دادگاه انقلاب اين هفت نفر را که در دانشگاه مجازی يا اينترنتی بهائيان تدريس می کردند به اتهام "عضويت در گروه غير قانونی به قصد ارتکاب جرائم عليه امنيت ملی کشور" (عضويت در جامعۀ بهائيان ايران) در مجموع به سی سال زندان محکوم کرده است.
از آن جا که جوانان بهائی پس از دبيرستان حق ورود به دانشگاه های کشور را ندارند، بهائيان خود برای ادامۀ تحصيل اين دانشگاه مجازی را تأسيس کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016