چهارشنبه 27 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار مصباحی​مقدم به دولت: ۱۵ هزار ميليارد کسری بودجه داريد، چطور يارانه​ها را سه برابر می​کنيد؟ خبرآنلاين

مجلس - رئيس​کميسيون بررسی طرح تحول اقتصادی در تذکری نسبت به ارائه وعده​های غير قابل تحقق از سوی دولتمردان به مردم،ا نتقاد کرد.


به گزارش خبرآنلاين، غلامرضا مصباحی​مقدم با بيان اينکه شب گذشته در بخش خبری ۲۰:۳۰ وزير تعاون اعلام کرد که يک ميليون تومان به حساب همه نوزادان واريز می​شود، گفت: اين وعده رئيس​جمهوربود که قرار بود از ابتدای سال گذشته پرداخت شود. اما هيچ منبع مالی​ای برای آن پيش بينی نشده بود و نهايتا هم بانک ملی قرار شد از منابع داخلی خود به ۵۰۰ نوزاد اين مبلغ را بدهد و دفترچه​ای تهيه کند که نشد. امسال هم قانونی برای تامين بار مالی اين وعده رئيس​جمهور وجود ندارد و تکرار اين وعده از سوی وزير تعاون درست نيست. چون هيچ پشتوانه قانونی و مالی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده تهران از صداوسيما خواست تا اين را اصلاح کند و ادامه داد: مسئولينی که دوست دارند به نحوی مطرح باشند و مردم را خشنود کنند، بدانند که ارائه اين نوع وعده​های دروغ درست نيست و اعتماد عمومی مردم به دولت و نظام را مخدوش می​کند. به همين دليل بود که مقام معظم رهبری از دولت خواستند تا با بررسی وعده​های پيشين دولت مشخص شود که چه تعداد از اين وعده​ها محقق شده و در ازای وعده​های محقق نشده از مردم عذرخواهی شود.

مصباحی مقدم افزود: استدعا می کنم که دولتمردان از اين وعده​ها به مردم ندهند. از جمله وعده سه برابر شدن يارانه​های نقدی از سوی رئيس جمهور که اصلا قابل تحقق نيست.

به گفته وی، در حال حاضر نيمی از يارانه​های موجود، نه از محل درآمدهای هدفمندسازی بلکه از محل بودجه​های عمومی دولت در حال پرداخت است که کسر بودجه ۱۵هزار ميليارد تومانی در سال جاری را به بار آورده است. با اين وجود دولت چطور می​خواهد يارانه​ها را سه برابر کند؟

اين عضو کميسيون اقتصادی در پايان گفت: اگر هم از محل درآمدهای نفتی بخواهند اين بودجه را تامين کنند، تورمی وحشتناک خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016