دوشنبه 2 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس کل بانک مرکزی: سازمان های رسمی دنيا نمی توانند بانک مرکزی ايران را تحريم کنند، ايرنا


تهران- رييس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران گفت: معتقديم سازمان ملل متحد و ديگر سازمان های رسمی دنيا نمی توانند بانک مرکزی ايران را تحريم کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ايرنا، 'محمود بهمنی' روز دوشنبه در حاشيه دوازدهمين نشست شورای گفت وگوی بخش دولتی و خصوصی افزود: بانک مرکزی نهادی مستقل است و تحريم آن غيرقانونی است و نبايد به جرم آنکه فردی ادعايی واهی دارد، اقدام به تحريم اين نهاد کرد.
بهمنی افزود: بانک مرکزی تمام اقدام های لازم در اين زمينه را انجام داده است، اما اعتقاد داريم که سازمان ملل متحد اقدام به تحريم نخواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** بازار ارز
بهمنی با بيان آنکه قيمت ارز در بازار متعادل می شود، اظهار داشت: نرخ ارز تابع شرايط عرضه و تقاضا است، ضمن آنکه عوامل متعددی بر روی آن تاثير دارد.
وی از برنامه ريزی جديد بانک مرکزی برای متعادل تر شدن بازار ارز خبر داد و گفت: اين برنامه ها به زودی اعلام می شود و افزايش عرضه نيز انجام خواهد شد.
** نرخ تورم
رييس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم گفت: نرخ تورم در مهرماه کمی بالاتر از ماه پيش از آن بود ، اما هنوز نرخ آن مشخص نشده است.
** نرخ سود سپرده
بهمنی در خصوص افزايش نرخ سود سپرده های بانکی گفت: پيشنهاد افزايش نرخ سود سپرده های بانکی هفته گذشته در شورای پول و اعتبار مطرح شد ، اما اين شورا تنها با افزايش نرخ سود اوراق مشارکت و گواهی سپرده عام موافقت کرد.
به گفته ی وی افزايش نرخ سود سپرده ها به صورت مجدد در شورای پول و اعتبار مطرح می شود و رشد نرخ سود متناسب با ميزان تورم خواهد بود.
** اعلام آمار
رييس کل بانک مرکزی در خصوص اعلام مجدد آمارازسوی بانک مرکزی اظهار داشت: هر چند مجلس بارديگر بانک مرکزی را برای اعلام آمار و نرخ تورم مجاز اعلام کرد، اما اين امر هنوز به بانک مرکزی اعلام نشده است.
** اجرای تبصره ۲۸ بودجه
بهمنی درباره گلايه بخش خصوصی از اجرا نشدن تبصره ۲۸ بودجه گفت: بانکها و هيات مديره آنها اختيار دارند درخواست دريافت تقسيط معوقات را بررسی و با توجه به شرايط آنها را عملی کنند.
به گفته ی وی بايد اين امر را در نظر داشت که بانکها نمی توانند تمام معوقات را تقسيط کنند.
** دريافت پول نفت با ارز روپيه
وی در پاسخ به اين پرسش که آيا قرار است هند هزينه خريد نفت خام ايران را به صورت روپيه پرداخت کند، اظهار داشت: هند بايد در مبادلات نفتی، پول نفت را به ارزی که ايران تعيين می کند ، پرداخت کند، اما اين امکان وجود دارد کالايی را از اين کشور وارد کنيم که نياز به ارز روپيه داشته باشد.
به گفته ی وی ايران به طور عام درآمدهای نفتی خود را در قالب ارزهای يورو، دلار و ارزهای رايج دريافت می کند.
** تسهيلات مسکن برای خبرگاران
رييس کل بانک مرکزی در خصوص تسهيلات مسکن خبرنگاران گفت: پيشنهاد ارايه تسهيلات ساخت مسکن برای خبرنگاران ارايه شده و مشکلی در خصوص آن نداريم و می توانيم تا سقف ۴۵ ميليون تومان تسهيلات ارايه دهيم.
به گفته ی وی هم اکنون بانک مرکزی در حال بررسی تسهيلات خريد مسکن برای خبرنگاران است و پيشنهاد آن را يک بار در شورای پول و اعتبار مطرح کرده و قرار است در جلسات بعدی نيز اين پيشنهاد به صورت مجدد مطرح شود.
بهمنی ميزان تسهيلات پيشنهادی برای خريد مسکن خبرنگاران را ۳۵ ميليون تومان اعلام کرد.
**وضعيت سپرده ها
رييس کل بانک مرکزی در خصوص وضعيت سپرده های سيستم بانکی گفت: هر چند سپرده ها نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته، اما انتظاری که بانک مرکزی در اين خصوص با توجه به نرخ سود داشته، برآورده نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016