سه شنبه 3 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جسد قذافی در يک مکان سری در وسط صحرا دفن می شود، العربيه

دبی-العربيه.نت - شورای انتقالی ليبی اعلام کرد جسد معمر قذافی روز سه شنبه ۲۵-۱۰-۲۰۱۱ در يک مکان نامعلوم در صحرای ليبی دفن خواهد شد.

يکی از مقامات شورای انتقالی در گفتگو با خبرگزاری رويترز با اعلام اين خبر افزود مراسم ساده ای با حضور چند روحانی در وسط صحرای ليبی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت ديگر نمی توان بيش از اين منتظر ماند چرا که جسد قذافی در حال تحليل رفتن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در ادامه گفت: "ما بر سر تحويل جسد به قبيله اش به توافق نرسيديم ."

وی همچنين تاکيد کرد معتصم يکی از فرزندان او که نيز به دست انقلابيون کشته شده است در کنار پدرش دفن خواهد شد.

از سوی ديگر يک مقام شورای انتقالی از تلاش سيف الاسلام برای پناه بردن به کشور نيجر با استفاده از يک گذرنامه تقلبی خبر داد.

اين مسئول ليبيايی افزود :" عبدالله سنوسی رئيس پيشين سازمان اطلاعات حکومت سابق ليبی نيز در تلاش است تا به الجزاير يا نيجر پناه برد.

***

قذافی در وصيتنامه اش: مرا بدون غسل و با لباس خونين دفن کنيد

دبی-العربيه.نت - معمر قذافی رهبر سابق ليبی که هفته گذشته توسط انقلابيون دستگير و سپس به قتل رسيد ، وصيت‎ ‎کرده است تا جسد وی را غسل ندهند و براساس تعاليم اسلامی و در همان پيراهنی ‎که می ‌ميرد دفن کنند‎.

معمر قذافی در وصيتنامه اش که روزنامه ديلی تلگراف آن را منتشر کرد خواستار دفن جسدش در قبرستان خانوادگی ‌وی در شهر "سرت" شده است.

رهبر سابق ليبی همچنين خواسته است تا با‎ ‎خانواده او به ويژه زنان و کودکان به خوبی رفتار شود و ملت ‏ليبی هويت و‎ ‎تاريخ و دستاوردهای خود را حفظ کند.

در اين وصيتنامه قذافی از نيروهای وابسته به خود خواسته است تا به مقاومت و مبارزه با " تجاوز خارجی" ادامه دهند.

در همين حال بنا به گفته منصور الضو فرمانده محافظان سرهنگ قذافی ، برخی از مشاوران رهبر سابق ليبی پيش از وخامت اوضاع به قذافی پيشنهاد کردند تا از قدرت کناره گيری کند اما قذافی و فرزندش معتصم هيچگاه به اين پيشنهاد فکر نکردند.

فرمانده محافظان رهبرسابق ليبی که به اسارت انقلابيون درآمده است با اشاره به شرکت ناتو در عمليات عليه رژيم قذافی افزود :" قذافی به شدت از نيروهای ناتو هراس داشت."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016