یکشنبه 8 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علاءالدين بروجردی: من و پسرانم نقشی در فساد مالی اخير نداريم، مقصر اصلی بايد اعدام شود، مهر

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با تاکيد بر اين که من و فرزندانم هيچ نقشی در فساد مالی اخير نداريم، گفت: معتقديم مقصر اصلی اين حادثه را بايد اعدام کنند، مجلس هم از تمام ظرفيت‌های خود برای جلوگيری از سوء استفاده‌های مشابه استفاده می کند.


به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسين با اشاره به سياست خارجی کشورمان در قبال کشورهای جهان گفت: هم اکنون عراق يکی از مهمترين محورهای سياست خارجی جمهوری اسلامی ايران است و به گونه‌ای امتداد اقتدار ايران در منطقه به شمار می‌رود.

وی با بيان اينکه عراق مصاف جنگ اعلام نشده ايران در عرصه‌های مختلف با آمريکا است، گفت: هم اکنون در چند سال اخير روند تاثيرگذاری جمهوری اسلامی ايران در منطقه به جايی رسيده است که آمريکا ناگريز شد تا با يادداشت رسمی درخواست مذاکره با ايران را بدهد.

بروجردی با بيان اينکه آمريکا در چند سال اخير تلاش کرد تا سياست‌های ايران در منطقه شکست بخورد گفت: متاسفانه در عرصه هسته‌ای روسيه و چين هم در مقطعی هم راستا با آمريکا شدند و خروجی سياست آنها رای دادن بر عليه ايران در شورای امنيت سازمان ملل بود اما کشور ما توانست بر همه اين سياست‌ها پيروز شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هرگاه فلسطين به سمت سازش برود يک موشک سياسی از سوی کشورمان شليک می‌شود

وی در ادامه به موضع جمهوری اسلامی ايران در قبال مسئله فلسطين اشاره کرد و گفت: هرگاه احساس می‌شود فلسطين به سمت سازش پيش می‌رود يک موشک سياسی از سوی کشورمان شليک می‌شود و توانسته‌ايم سياست‌های آمريکا در اين زمينه را به شکست بکشانيم.

وی همچنين با تاکيد بر اينکه تحولات اخير منطقه بسيار مهم و اساسی است، گفت: مصر در گذشته پشتوانه عظيمی برای رژيم صهيونيستی بود اما با بيداری اسلامی اين معادله به هم ريخت و همه آنچه که اسرائيل را تامين می‌کرد هم اکنون به هم ريخته است.

مقامات آمريکايی از هم اکنون برای انتخابات آينده در حال فعاليت هستند

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينکه اظهارات مقامات آمريکايی نشان می‌دهد آنها از هم اکنون برای انتخابات آينده در حال فعاليت هستند.

وی در ادامه به گزارش احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در خصوص ايران اشاره کرد و گفت: آمريکايی‌ها به دليل تحولات منطقه به اين فکر افتادند که از حداکثر توان خود برای فشار بر جمهوری اسلامی استفاده کنند و لذا ادعاهای حقوق بشری، موضوع هسته‌ای و سناريوی مسخره ترور سفير عربستان از سناريوهای اخير آنها برای فشار بر ايران است.

بروجردی تاکيد کرد: در استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ايران به هيچ وجه بمب هسته‌ای تعريف نشده و آنها با اين سلسله ادعاها تنها به دنبال سياه نمايی و فشار بر ملت ايران است.

وی همچنين تاکيد کرد:‌ اخيراً آمريکا ترور مقامات ايران را در دستور کار خود قرار داده و حتی اين موضوع در کنگره آمريکا هم مطرح شده که نشان می دهد حرفها و ادعاهای مقامات آمريکايی در خصوص متهم کردن ايران به ترور تنها يک بازی است و آنها از هر دولت جنايتکاری بدترند.

سازمان منافقين به دنبال نفوذ در سيستم بانکی است

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس همچنين تاکيد کرد: سازمان جنايتکار منافقين امروز به دنبال نفوذ در سيستم اجرايی و بانکی کشورمان است و شبکه آنها بيکار ننشسته است گرچه آنها قدرت چندانی ندارند و در بدترين دوران خود را سپری می کنند.

مقصر اصلی فساد اقتصادی اخير را بايد اعدام کرد

وی در خصوص دخالت ۴ نماينده در اختلاس بانکی اخير گفت: اين اتفاق بسيار ناگوار بود و نشان داد سيستم بانکی ما قابل نفوذ است.

بروجردی با بيان اينکه نمايندگان مجلس همواره به دنبال پيگيری مطالبات مردمی هستند، ادامه داد: ما معتقديم مقصر اصلی اين حادثه را بايد اعدام کنند. مجلس شورای اسلامی هم از تمام ظرفيت‌های خود برای جلوگيری از سوء استفاده‌های مشابه استفاده خواهد کرد.

نظام پارلمانی قدرت ملت را بيشتر خواهد کرد

وی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در کرمانشاه مبنی بر احتمال شکل گيری نظام پارلمانی اشاره کرد و گفت: لازمه تحقق نظام پارلمانی تغيير قانون اساسی در کشورمان است اما با توجه به تجربه‌ای که دارم معتقدم اگر نظام پارلمانی حاکم شود قدرت ملت بيشتر می‌شود.

سفر صالحی به عربستان در شورای عالی امنيت ملی مصوب شده بود

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به انتقادها به سفر وزير امور خارجه به عربستان گفت: حضور وزير امور خارجه در عربستان نمی‌تواند بدون هماهنگی با مسئولين نظام باشد و حتماً اين سفر در شورای عالی امنيت ملی مصوب شده بود.

پسرانم دانشجو هستند و هيچ فعاليت اقتصادی ندارند

وی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر دخالت وی و پسرانش در سوء استفاده مالی اخير گفت: پسران من هر دو دانشجو هستند و هيچ کدام کار اقتصادی انجام نمی‌دهند چرا که در زمانی که در وزارت خارجه حضور داشتم دکتر ولايتی وزير وقت امورخارجه هر گونه فعاليت اقتصادی برای اعضای اين وزارتخانه را تحريم کرده بود و من بعد از گذشته ۱۸ سال هنوز هم بر عهده خود پايبند هستم.

اتاق فکر جريان انحرافی برای تخريب نيروهای ولايی فعال شده است

بروجردی با بيان اينکه معتقدم اتاق های فکر جريان‌های انحرافی برای تخريب نيروهای ولايی در حال فعاليت هستند، تاکيد کرد: نه بنده و نه فرزندانم، فعاليت اقتصادی در جمهوری اسلامی ايران نداريم و سيستم‌های اطلاعاتی و قضائی بايد به اين موضوع که برخی به صورت هدفمند قصد تشويش اذهان عمومی را دارند رسيدگی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016