یکشنبه 8 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اجرای قصاص اسيدپاش در انتظار تاييد ديوان عالی کشور، ايسنا

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: رای قصاص متهم به اسيدپاشی در پرونده «طاهره بهرامی» برای اجرا در انتظار تاييد ديوان عالی کشور است.


حجت‌الاسلام اکبری بيگلری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص آخرين وضعيت پرونده «طاهره» ـ قربانی اسيدپاشی در همدان ـ تصريح کرد: اين پرونده در ديوان عالی کشور است و اجرای حکم صادره از سوی دادگاه کيفری استان همدان منوط به بررسی پرونده در ديوان عالی کشور و تاييد رای است.

وی افزود: رای صادر شده در دادگاه کيفری استان همدان مبنی بر قصاص است اما بايد به تاييد ديوان عالی کشور برسد؛ لذا زمان دقيق اجرای قصاص مشخص نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين دادستان همدان به ايسنا گفته بود که «طاهره» اصرار به قصاص دارد. وی هم‌چنين احتمال بخشش از سوی «طاهره» را ضعيف دانسته بود اما در عين حال اظهار کرد که عفو توسط طاهره غيرممکن نيست.

اکبری اضافه کرده بود که قصاص در قسمت‌هايی از بدن طاهره که آسيب‌ديده بايد صورت گيرد.

به گزارش ايسنا، «طاهره» زن جوان ۲۶ ساله همدانی در آغازين ساعات روز ۱۵ ارديبهشت‌ماه سال گذشته با شنيدن صدای زنگ حياط منزلش به همراه دختر ۳ ساله‌ خود به سمت حياط رفت.

او پس از بازکردن در با زنی ناشناس و بلندقامت روبه‌رو شد که دستکشی بر دست و سطلی ‌آبی‌رنگ به همراه داشت.

اين زن با بيان اينکه شيره انگور از طرف مادرشوهرش برای او آورده است از طاهره خواست که ظرف بزرگ‌تری بياورد.

هنگامی که طاهره برای برداشتن ظرف بزرگ‌تر به داخل خانه‌اش رفت، «مونا» ـ زن‌ناشناس ـ از فرصت استفاده کرد و به طور ناگهانی وارد خانه شد. سپس زمانی که طاهره از آشپزخانه خارج شد، در فرصتی مناسب با آچاری که به همراه داشت، ضربات متعددی به سر طاهره کوبيد.

پس از آنکه طاهره بی حال روی زمين زانو زد، مونا چهار ليتر اسيدسولفوريک را روی بدن طاهره ريخت و اين در حالی بود که کودک طاهره که پشت مادر پناه گرفته بود نيز از اين جنايت مصون نماند و قسمتی از صورت و بدنش در اسيد سوخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016