شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شوخی داماد و برادر زن: تکه پرانی های علی مطهری و علی لاریجانی در مجلس! خبرآنلاین

پس از شوخی داماد و برادر زن در کسوت رئیس​مجلس و نماینده تهران در صحن علنی مجلس، برخی سایت​ها این شوخی را جدی تلقی کردند.

به گزارش خبرآنلاین، روز بررسی استعفای علی مطهری تنها روزی نبود که نسبت فامیلی او با لاریجانی در جلسه علنی مطرح شده و خارج از مذاکرات رسمی، در قالبی طنز بیان گردید. نخستین بار در روز بررسی صلاحیت رستم قاسمی وزیر پیشنهادی نفت بود که مخالفت مطهری با او از یکسو و موافقت لاریجانی با وزیر پیشنهادی از سوی دیگر، این دو نفر را در مواضعی مقابل هم قرار داد. در آن روز یکی از نمایندگان به شوخی به رئیس​مجلس گفت: خوب جواب برادر زنتان را دادید!

در روز بررسی استعفای مطهری نیز مزاح دوباره​ای مطرح شد. اینبار مطهری در نطق استعفایش گفت: «می​دانید آقای لاریجانی داماد خانواده ماست و البته از باب مزاح عرض می‌کنم دیگر داماد ناخلفی است چون با طرح سؤال همراهی نکرد اما واللهِ و باللهِ اگر ایشان هم رئیس جمهور بود و همین اقدامات را می​کرد، با همین جدیت، طرح سؤال از رئیس جمهور را دنبال می​کردم.» لاریجانی هم به شوخی پاسخ داد: «مراقب خودتان باشید با جواب همشیره​تان»

سوء برداشت برخی سایت​ها از این گفت​وگوی فامیلی در صحن علنی مجلس سبب شد تا مطهری به شرح بخشی از خواستگاری لاریجانی از خواهرش بپردازد. او در یادداشتی که برای خبرآنلاین نوشته، آورده است: به یاد دارم وقتی که آقای لاریجانی برای خواستگاری به منزل ما آمد، شهید مطهری که معمولا درباره موارد قبلی اینطور اظهار نظر می کرد که «آدم عمیقی نیست»، پس از اولین جلسه ملاقات، شخصیت او را با آن که 21 سال بیشتر نداشت، پسندید. رفتار بزرگوارنه او با همه گان از جمله خانواده ما در این سی سال و اندی که از آن ایام می گذرد، گواهی است بر تشخیص درست آن شهید. از رسانه های مذکور انتظار دارم نسبت به درج این گلایه اقدام نمایند.

وی افزود: آقای دکتر علی لاریجانی با اخلاق نیکویی که دارند همواره یک داماد محبوب و مطلوب برای خانواده ما بوده​اند و آن جمله صرفا یک مزاح سیاسی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متن کامل یادداشت علی مطهری: گلایه ازبرخی خبرگزاری​ها و رسانه​ها

متاسفانه برخی رسانه ها و بویژه خبرگزاری​ها مزاح بنده در نطق دفاعیه استعفایم را عمدا یا سهوا بد منعکس کردند. جمله اینجانب این بود: «می​دانید آقای لاریجانی داماد خانواده ماست و البته از باب مزاح عرض می‌کنم دیگر داماد ناخلفی است چون با طرح سؤال همراهی نکرد اما واللهِ و باللهِ اگر ایشان هم رئیس جمهور بود و همین اقدامات را می​کرد، با همین جدیت، طرح سؤال از رئیس جمهور را دنبال می​کردم.» خنده شدید نمایندگان و پاسخ آقای لاریجانی که «مراقب خودتان باشید با جواب همشیره تان» که باز موجب خنده نمایندگان شد، مزاح بودن آن را کاملا تایید می​کند.

اما برخی خبرگزاری​ها این جمله را این طور منعکس کردند: «علی مطهری گفت لاریجانی داماد ناخلفی است» و این خبر را از طریق پیامک نیز برای بسیاری، از جمله مسئولان کشور در رده های مختلف ارسال کردند.

اگر سایر اخبار این خبرگزاری​ها نیز به همین دقت باشد، مایه تاسف و بر خلاف فلسفه تاسیس یک خبرگزاری یعنی انتقال حقایق به مردم است. آقای دکتر علی لاریجانی با اخلاق نیکویی که دارند همواره یک داماد محبوب و مطلوب برای خانواده ما بوده​اند و آن جمله صرفا یک مزاح سیاسی بود.

به یاد دارم وقتی که آقای لاریجانی برای خواستگاری به منزل ما آمد، شهید مطهری که معمولا درباره موارد قبلی اینطور اظهار نظر می کرد که «آدم عمیقی نیست»، پس از اولین جلسه ملاقات، شخصیت او را با آن که 21 سال بیشتر نداشت، پسندید. رفتار بزرگوارنه او با همه گان از جمله خانواده ما در این سی سال و اندی که از آن ایام می گذرد، گواهی است بر تشخیص درست آن شهید. از رسانه های مذکور انتظار دارم نسبت به درج این گلایه اقدام نمایند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016