دوشنبه 16 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: دروغ "آمانو" عليه ايران باقيمانده آبروی آژانس را هم می‌برد، فارس

خبرگزاری فارس: آيت الله خاتمی گفت: اگر آمانو دروغی را عليه ايران بگويد، باقيمانده آبروی آژانس را هم خواهد برد. امروز ايران مقتدر و نيرومند است که در برابر هر توطئه آمريکا، آنچنان مقابله به مثل خواهد کرد که مايه عبرت برای ديگران شود.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، آيت‌الله سيد احمد خاتمی، خطيب نماز عيد سعيد قربان، امروز در خطبه دوم نماز عيد قربان، با اشاره به خنثی شدن توطئه کفار و مشرکين عليه حضرت ابراهيم(ع) گفت: توطئه‌های آمريکا و رژيم صهيونيستی، نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران نيز به فضل الهی خنثی و از بين خواهد رفت.

وی در ادامه برخی از توطئه‌های آمريکا در خصوص ايران را در دو بعد داخلی و خارجی برشمرد: ۱- جنگ قوميت‌ها ۲- ترور بطوری که بيش از ۱۲۰۰۰ نفر توسط ايادی آمريکا ترور شده‌اند که رهبر انقلاب فرمودند ۱۰۰ سند کامل در اين باره وجود دارد ۳- جنگ تحميلی ۸ ساله، ۴- نفوذی‌ها تا مرز مقام رياست جمهوری مانند بنی صدر، ۵- کودتاها ،۶- جنگ نرم ۷- فتنه ۸۸ ،۸- دخالت در افغانستان و ايجاد پايگاه عليه ايران، ۹- دخالت در عراق باهدف تضعيف و دخالت در امور ايران، ۱۰- طراحی خاورميانه جديد که برای کنترل حرکت انقلاب اسلامی، که به فضل الهی خنثی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خطيب نماز عيد قربان تاکيد کرد: سال گذشته تحقيقاً، سياه‌ترين سال در تاريخ آمريکا بوده است، زيرا در يک سال نوکران اين رژيم در منطقه ساقط شدند و باقيمانده اين نوکران هم خطر را در پيش چشم خود می‌بينند. بنابراين طبيعی است آمريکا دست به توطئه عليه، فضاسازی و تهمت عليه جمهوری اسلامی ايران زند و از سازمان‌های بين‌المللی استفاده ابزاری کند.

آيت الله خاتمی در ادامه سخنان خود خطاب به دبير کل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی گفت: وی نبايد با رفتارش، بيش از اين آبروی آژانس بين المللی اتمی را ببرد، لذا اگر او دروغی را عليه نظام ايران بگويد باقيمانده آبروی آژانس را هم خواهد برد.

وی در خاتمه خطبه دوم تصريح کرد: به صراحت به آمريکا می‌گويم او ابرقدرتی تمام شده در دنيا و طبل توخالی است، امروز ايران مقتدر و نيرومند است که در برابر هر توطئه آنچنان مقابله به مثل خواهد کرد که مايه عبرت برای ديگران شود.

به گزارش فارس، خطيب نماز عيد قربان در خطبه اول نماز عيد قربان اظهار داشت: در سال گذشته در خطبه‌های همين نماز گفتم که عيد قربان نمادی از بزرگداشت بندگان خالص شده خدا، يعنی حضرت ابراهيم و حضرت اسماعيل (عليهم‌السلام) است و امسال نيز می‌گويم که خدا در برابر اين ايثارگری بزرگ چه مدالی به اين مرد الهی يعنی حضرت ابراهيم (ع) داد.

آيت‌الله خاتمی گفت: خداوند متعال در قران کريم خطاب به حضرت ابراهيم(ع) می‌فرمايد "ما مدال امامت به تو می‌دهيم " و بايد دانست که اين امامت تنها رهبری ظاهری نيست هرچند از شئون کلی آن است. ولی بايد دانست که خداوند متعال پس از آنکه مقام نبوت و رسالت را به حضرت ابراهيم (ع) اعطا می‌کند به وی مقام امامت را می‌دهد و اين حاصل با سربلندی بيرون آمدن آن حضرت از آزمون‌هايی است که خداوند متعال طی ۳۰ سال از ايشان گرفته بود و در تمامی آنها حضرت ابراهيم (ع) فانی‌ فالله بود و چيزی جز خدا در ذهنش وجود نداشت.

وی با اشاره به امتحانات بزرگ الهی در مورد حضرت ابراهيم(ع) افزود: کسی که اين گونه از امتحانات سربلند بيرون می‌آيد، شايسته امامت است.

خطيب نماز عيد قربان با تشريح ماجرای حضرت ابراهيم (ع) همسرش هاجر و پسرش اسماعيل گفت: اگر ملتی هم بخواهد در جايگاه عزت و الگودهی و الهام بخشی قرار بگيرد، بايد از امتحانات سخت خداوند سرفراز بيرون بيايد.

آيت الله خاتمی افزود: ملت ايران اسلامی امروز سربلند و الگو هستند. بيداری اسلامی با الهام گرفتن از ملت مومن ايران صورت گرفته است، لذا اين امامت ملت‌ها به ارزانی به دست نيامده است؛ اين مقام حاصل شهادت بيش از هزاران شهيد و جانباز و آزاده است که از آنها امتی نمونه ساخته است.

وی در پايان اضافه کرد: ملتی که يار و ياور خداوند باشد خداوند مشکلاتش را برطرف و عزيز دنيا و آخرت خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016