دوشنبه 16 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در مصاحبه با الاخبار: اين تهديدها تازگی ندارد، ايران دولت سوريه و مخالفانش را به تفاهم و گفتگو دعوت می کند، مهر

رئيس جمهوری اسلامی ايران در گفتگو با روزنامه مصری تاکيد کرده است هرگز به زورگويان جهان اجازه نخواهيم داد، نقش ما را متوقف کنند و در مقابل تجاوزکاران دست بسته نخواهيم بود.


به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الاخبار مصراعلام کرده است مصاحبه ای با دکتر محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی ايران انجام داده است که وی به سئوالات مختلف خبرنگار اين روزنامه پاسخ داده است.

احمدی نژاد در اين مصاحبه گفته است : ما بمب هسته ای نداريم، اما هرگز به زورگويان اجازه نخواهيم داد، نقش ما را متوقف کنند، ايران هرگز در مقابل هر تجاوز نظامی عليه خود ساکت نخواهد نشست.

رئيس جمهوری اسلامی ايران تاکيد کرد : اسرائيل با داشتن ۳۰۰ کلاهک هسته ای، بزرگترين تهديد برای منطقه به شمار می رود.

وی گفته است : به مصر و ملت آن افتخار می کنيم و هرگونه نزديکی و همسويی ميان ما، دشمنان را نگران می کند.

مشروح اين مصاحبه به اين شرح است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد در پاسخ به سئوال اين روزنامه درباره سناريوی ساختگی اخير آمريکا عليه ايران و ادعای تلاش برای ترور سفير عربستان در واشنگتن گفت : هدف آمريکا از اين سناريوی ساختگی، تحقق منافعش بود، ايران و ملت ايران حتی، فکر دست زدن به چنين جناياتی را در سر نمی پرورانند، چه رسد به انجام آن، اما آمريکا همواره عليه ايران توطئه چينی می کند، ما همواره در چنين شرايطی بر اساس فرامين الهی عمل می کنيم، خداوند در قرآن کريم می فرمايد : ای کسانی ‏که ايمان آورده‏ايد! اگر فاسقی برای شما خبری مهم آورد تحقيق کنيد، مبادا (از روی زودباوری و شتاب‏زدگی تصميم بگيريد) ناآگاهانه به گروهی آسيب رسانيد، سپس از کرده‏ خود پشيمان شويد.

سئوال من اين است، آيا دولت آمريکا فاسق نيست؟ اين آيه بر اين کشور تطبيق می کند، آنها دشمنان ما و سعوديها و تمام ملتها هستند، آمريکا اين دروغ را برای ايجاد اختلاف و شکاف ميان ما و سعوديها مطرح کردند، آمريکا سردمدار تروريسم در جهان است و از تروريسم برای رسيدن به اهدافش استفاده می کند.

احمدی نژاد گفت : آمريکا از هر گونه دوستی ميان ما و سعوديها می ترسد به همين سبب به اختلاف افکنی ميان ملتها دست می زند، برای خنثی کردن اين تلاشها بايد برای تعميق پيوندهای دوستی و تحکيم روابط ميان يکديگر تلاش کنيم، اتهام اخير آمريکا يک دروغ است، ايران هرگز نمی تواند دست به چنين جنايتی بزند.

وی درباره اينکه آيا امکان گفتگوی مستقيم ميان مسئولان ايرانی و سعودی برای حل مشکلاتی که حل نشده، وجود دارد؟ اظهار داشت : ما برای اين کار آماده ايم، به ويژه اينکه روابط ميان ما برقرار است و قطع نشده است، مذاکراتی ميان ما وجود دارد و به لطف الهی، آمريکا نمی تواند کاری کند.

رئيس جمهوری اسلامی ايران درباره تهديدهای آمريکا و رژيم صهيونيستی به گزينه نظامی عليه ايران گفت : اين تهديدها تازگی ندارد، ايران هيچ بمب هسته ای ندارد، در حالی که اسرائيل با داشتن ۳۰۰ کلاهک هسته ای شری است که تمام منطقه را تهديد می کند، ايران تنها به دنبال فناوری هسته ای برای اهداف صلح آميز بر اساس معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای است که آن را امضا کرده است.

وی در پاسخ به اين سئوال که برخی گزينه نظامی عليه ايران را چه از سوی آمريکا يا اسرائيل را بعيد نمی دانند، گفت : قدرت و پيشرفت ايران روز به روز در حال افزايش است به همين سبب توانسته است وارد رقابت در جهان شود، رژيم صهيونيستی و غرب به ويژه آمريکا از قدرت ايران و نقش آن وحشت دارند و به همين سبب تلاش می کنند جهان را برای عمليات نظامی عليه ايران با هدف متوقف کردن نقش آن با خود همراه کنند، اما زورگويان جهان بايد بدانند که ايران هرگز اجازه هيچ اقدامی بر ضد خود را نخواهد داد.

وی در خصوص انتقادها از موافقت ترکيه با استقرار سامانه موشکی ناتو در خاک اين کشور گفت : ما دوستان ترکيه هستيم و روابط دوستانه و خوبی با اين کشور داريم، معتقديم مسئله استقرار رادار موشکی ناتو بر ملت ترکيه تحميل شده است و به زيان مصلحت اين کشور و تمام ملتهای منطقه است، ما نظر خود را به صراحت به دوستان ترک خود در اين خصوص بيان کرديم.

به گزارش مهر، خبرنگار الاخبار درباره سوريه پرسيد : برخی معتقدند آنچه در سوريه رخ می دهد، توطئه ای است که طرحهای آمريکايی صهيونيستی برای ضربه زدن به جبهه مقاومت در پيش گرفته اند، نظر شما چيست؟ احمدی نژاد در پاسخ گفت : شکی نيست که سلطه گران آرزوی ضربه زدن به مقاومت را در سر می پرورانند، سوريه يکی از مراکز اساسی مقاومت و حتی در خط مقدم آن به شمار می رود، به همين سبب غرب زورگو و سلطه طلب سياست بهانه تراشی برای فشار بر سوريه و دخالت در اين کشور را دنبال می کند، اما در عين حال بايد بگوييم که اختلافاتی در داخل سوريه وجود دارد و البته ايران هر دو طرف(دولت و مخالفان) را به تفاهم و گفتگو و منع ديگران از دخالت در امور داخلی کشورشان تشويق کرده است، معتقديم ملتها و دولتها می توانند همه مشکلات را با گفتگو و تفاهم حل کنند، ما يقين داريم که مخالفان و دولت سوريه قدرت حل هر گونه مشکل فيمابين را دارند و آنها بايد با تحرک عملی برای انجام اصلاحات مانع هر گونه دخالت بيگانگان در امور داخلی سوريه شوند.

وی در پاسخ به خبرنگار الاخبار درباره تلاش آمريکا برای قطع ارتباط ميان اعضای محور مقاومت که شامل ايران، سوريه، حزب الله و حماس هستند، گفت : در پس اين تمايل آمريکا، علاقه به نجات رژيم صهيونيستی نهفته است، اما هرگز نخواهد توانست اين رژيم را نجات دهد، صهيونيستها محکوم به نابودی و زوال هستند.

خبرنگار الاخبار پرسيد : درباره روابط مصر و ايران، برخی از امکان ايجاد ائتلاف دفاعی مشترک ميان دو کشور سخن می گويند که می تواند در صورت تحقق، سبب کاهش حجم سلطه جويی و سيطره آمريکا بر منطقه شود، نظر شما چيست؟

احمدی نژاد پاسخ داد : ما از اين مسئله استقبال می کنيم، اما معتقد نيستم که دو کشور به ائتلاف دفاعی نياز دارند، اينکه اين ائتلاف سياسی، اقتصادی و فرهنگی باشد، کفايت می کند، همکاری و همسويی ميان ايران و مصر می تواند سبب کاهش سيطره آمريکا شود، هيچ زمينه ای برای دخالت آمريکا در منطقه باقی نمی ماند، زيرا هر گونه نزديکی و همسويی در روابط مصر و ايران، دشمنان را نگران می کند، زيرا آنها می دانند حمايت دو کشور از يکديگر، مجالی برای سلطه جويی و سيطره دشمنان بر منطقه نمی دهد، ايران به تنهايی در مقابل آمريکا ايستاده است و به تنهايی آمريکا را شکست داده است، اگر مصر در کنار ايران باشد، چه خواهد شد، در آن صورت خواهيم ديد که در آينده چه رخ می دهد، در آن صورت آمريکا بايد از منطقه به طور کامل عقب نشينی کند.

وی درباره اينکه نظرش در خصوص تلاشها برای نزديک شدن ايران و مصر و تقويت روابط دوجانبه چيست؟ گفت : ما مصر و ملت اين کشور را دوست داريم، ايران و مصر دارای پيوندهای تاريخی و تمدنی مشترک هستند و هر دو کشور در يک جبهه قرار دارند وآن جبهه عدالت و انسانيت هستند که بايد در مقابل جبهه باطل و ظلم بايستد، مصر وزن و تاريخ و تمدنی دارد که ما به آن افتخار می کنيم، و همسويی و نزديکی ميان دو کشور به نفع آنهاست.

به گزارش مهر، خبرنگار الاخبار پرسيد : شما چه زمانی به مصر می آييد؟

احمدی نژاد گفت : هر وقت از من برای مصر دعوت رسمی به عمل آيد، بلافاصله خواهم آمد، من خوش بين هستم که زمان آن فرا خواهد رسيد، من مصريها را از صميم قلبم دوست دارم و برای مصر آرزوی رفاه و پيشرفت و شکوفايی دارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016