پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سايه پرونده تاجيک، سفير سابق ايران در اردن، بر روابط تهران و لندن، خبرآنلاين

ديپلماسی - دستگيری تاجيک، سفير سابق ايران در اردن در ارتباط با پرونده تهيه شده در زمينه کمک به خريد يک دستگاه دوربين ديد در شب جهت امور تحقيقی برای يک شرکت خصوصی تحقيقاتی بوده است .


خبرآنلاين در راستای شفاف شدن وضعيت اين ايرانی از رامين مهمانپرست، روند پيگيری های وزارت امور خارجه در مورد آقای تاجيک را جويا شد.

سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشورمان در اين خصوص گفت: دستگيری آقای تاجيک بدنبال طرح مقامات امريکايی برای به دام انداختن اتباع کشورمان و گرفتار کردن آنها شکل گرفته است و يک پرونده کاملا سياسی است که هدف نهايی آن تحت فشار قرار دادن مردم ماست و متاسفانه توسط برخی کشورهای ديگر و با همکاری آنها اين طرح ها دنبال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: انتظاری که ما از مقامات کشورهای دوست داريم اين است که وارد اين مساله به خاطر سياسی و بی پايه و بی اساس بودن طرح های ادعايی آن نشوند.

مهمانپرست با تاکيد بر اين مطلب که نبايد آقای تاجيک را بيش از اين در انگليس نگهداری کنند، گفت: بايد هرچه سريعتر حکم به آزادی ايشان دهند.

وی افزود: اقداماتی مختلفی تاکنون از طريق وکلای آقای تاجيک دنبال شده و مساله همچنان در حال پيگيری است و سفارت ما در لندن دائم در تماس با ايشان است. هر اقدامی که لازم باشد را دنبال می کنيم تا از حق يکی از اتباع کشورمان دفاع کنيم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره آغاز به کار سفير جديد انگليس در تهران و قول های لندن برای توسعه همه جانبه روابط گفت: دولت انگليس نبايد با توجه به مسيری که با اعزام سفير جديد خود به تهران برای توسعه روابط در پيش گرفته، با اقدام نادرست در خصوص وضعيت آقای تاجيک به اين روابط لطمه وارد کند.

وی در پاسخ به اين سوال که چرا در پاسخ به اقدام مسالمت جويانه تهران در آزادی دو تبعه امريکايی در ماه گذشته امروز شاهد اين نوع برخورد از سوی لندن هستيم، اظهار داشت: اصولا فکر می کنيم که فعاليت مقامات امريکايی در جهت به کارگيری روش های غير انسانی و گرفتار کردن اتباع شود. در اين خصوص علی رغم تخلفی که اتباع امريکايی نسبت به کشور ما داشتند و اين تخلفات در دستگاه قضايی کشورمان مورد رسيدگی قرار گرفت و حکم محکوميت هم برای آنها صادر شد، ما نهايت انسان دوستی را نشان داديم و آنها آزاد شدند. اين نشانه ای برای کشورهای مدعی حمايت از حقوق بشر است.

وی توصيه کرد: بهتر است اين کشورها دست از نقض حقوق بشر، تحت فشار قرار دادن اتباع ديگر کشورها و به خصوص اتباع ايرانی دست بردارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016