جمعه 20 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه: گزارش اخیر آژانس یک اشتباه عمدی تاریخی است، مهر

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در خصوص گزارش اخیر آژانس و طرح اتهامات تازه علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت:گزارش اخیر آژانس یک اشتباه عمدی تاریخی است که حیثیت و اعتبار آژانس را به مخاطره انداخته و بر مبنای تحریک سیاسی و ادعاهای غلط مبتنی بر اطلاعات جعلی توسط آمریکا تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در مصاحبه ای با برنامه ساعت خبر از شبکه دوم تلویزیون هلند، در خصوص گزارش اخیر آژانس و طرح اتهامات تازه علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان ساخت: برنامه هسته ای ایران کاملاً صلح آمیز است. سالیان طولانی است که آمریکا و برخی متحدان آن از بمب اتمی خیالی ایران صحبت می کنند، اما تاکنون این رویای آنان محقق نشده است.

وی در ادامه افزود: گزارش اخیر آژانس یک اشتباه عمدی تاریخی است که حیثیت و اعتبار آژانس را به مخاطره انداخته و بر مبنای تحریک سیاسی و ادعاهای غلط مبتنی بر اطلاعات جعلی توسط آمریکا تهیه شده است. ایران نیز چند سال قبل به این ادعاها به طور مفصل پاسخ داده و مطلب جدیدی به شمار نمی آید. احتمالاً شما می دانید که آقای آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از انتشار این گزارش، از آمریکا بازدید کرد و دستورهای لازم را از واشنگتن دریافت کرده است.

غریب آبادی اظهار داشت: همچنین می دانید که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و چین و روسیه مکرراً به مدیرکل آژانس از روزهای قبل هشدار دادند که این ادعاهای ثابت نشده را منتشر نکند، اما وی به این نظرات که دیدگاه اکثریت کشورهاست توجهی نکرد.

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح های شیمیائی اظهار داشت: ایران نیازی به سلاح های کشتار جمعی ندارد و خود قربانی این سلاح هاست. ایران عضو تمامی معاهدات بین المللی خلع سلاح و کنترل تسلیحات است و سلاح هسته ای در دکترین دفاعی و امنیتی ایران هیچ جایگاهی ندارد. این اتهام نیز مانند دیگر اتهامات وارده به ایران مبنای سیاسی دارد. اصولاً آمریکا که خود هزاران کلاهک هسته ای دارد، صلاحیت ندارد درخصوص تعهدات کشورهای دیگر ابراز نظر کند.

غریب آبادی در پاسخ به سوالی درخصوص تهدید رژیم صهیونیستی به حمله علیه تأسیسات صلح آمیز هسته ای ایران اظهار داشت: رژیم صهیونیستی اسرائیل عضو هیچ یک از معاهدات بین المللی خلع سلاح و کنترل تسلیحات نیست و بیش از 200 بمب اتمی دارد. این رژیم مکرراً به همسایگان خود و مردم مظلوم فلسطین تعرض کرده است. این رژیم تنها خطر علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است و هیچ مشروعیتی نیز ندارد، علاوه بر این که فاقد صلاحیت برای اظهار نظر درخصوص تعهدات بین المللی کشورهاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: رژیم صهیونیستی اسرائیل در برابر حزب الله و حماس متحمل شکست سنگینی شده، و اصولا این رژیم در حد و اندازه ای نیست که بخواهد به تأسیسات هسته ای صلح آمیز ایران حمله کند، چرا که در آن صورت پاسخی محکم، قوی و پشیمان کننده دریافت خواهد کرد که در تاریخ ثبت شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه درباره سخنان وزیر امور خارجه فرانسه که خواستار افزایش تحریم ها علیه ایران شده، ابراز داشت: موضوع تحریم ها موضوع جدیدی نیست و بیش از سه دهه است که کشور ما به صورت یکجانبه از سوی آمریکا و متحدانش تحریم شده است. این تحریم ها نه تنها تأثیری بر کشور ما نداشته، بلکه ما توانسته ایم با پشت سر گذاشتن این تحریم ها به پیشرفت و توسعه خود ادامه دهیم.

شایان ذکر است که برنامه ساعت خبر که هر شب از ساعت 22 تا 23 از شبکه دوم تلویزیون هلند پخش می شود، پربیننده ترین بخش خبری در هلند به شمار می آید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016