پنجشنبه 26 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: اتحاديه عرب در چارچوب اهداف آمريکا حرکت می‌کند، ايسنا

رييس مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر پرهيز از اختلافات در شرايط فعلی خاطرنشان کرد: اختلاف نظر هميشه وجود دارد اما در شرايط فعلی بايد از مسائل حاشيه‌يی پرهيز و وحدت را به هر شکل که شده حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی لاريجانی عصر پنج‌شنبه در مراسم شهدای آزادسازی سوسنگرد با تاکيد بر اين که امروز تمام هم و غم مسوولان اجرايی کشور بايد رفع مشکلات معيشتی و اشتغال مردم باشد، گفت: امروز بايد مسوولان اجرايی خدمت به مردم را در اولويت کارهای خود قرار دهند و حاشيه‌سازی نکنند و به دنبال حاشيه‌ها نروند. امروز وقت کار و خدمت است و اين مهم‌ترين پاسخی است که می‌توان به دشمن داد که متوجه باشد با يک ملت با استقامت مواجه است.

او با تاکيد بر اين که نمايندگان استان خوزستان تلاش کنند که در سطح ملی مسائل و مشکلات اين خطه را حل کنند، اظهار کرد:‌ در برنامه پنجم توسعه و در بودجه سالانه بايد توجه خاصی به مسائل خوزستان شود. نبايد مظلوميت خوزستان ادامه يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به اتهام‌زنی اخير آمريکا به ايران درباره ترور سفير عربستان گفت: عمليات موهومی را آمريکا شکل داد و قصد داشت که آن را به سپاه و نيروهای قدس منتسب کند و بر اساس آن داستان‌سرايی موهومی داشته باشد.

وی به نقش سپاه در پيروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران احتياج به اين نوع اقدامات دزدانه ندارد و آن قدر رشيد است که می‌تواند حرف خود را به خوبی بزند اما آن‌ها می‌خواستند به دليل عقب افتادگی‌شان در منطقه، دشمن فرضی ايجاد کنند.

لاريجانی گفت: آمريکا به جای اين که دست از حمايت از ديکتاتورهای منطقه بردارد به يک آدم ترياکی پول داد که بيايد حرف‌هايی بزند و بگويد که از سپاه ايران بوده است که اين حقيقتا برای دستگاه امنيتی آمريکا خجالت‌آور است که وقتی در منطقه پاسخ منفی گرفت، اين‌چنين سناريوسازی کند.

رييس مجلس در ادامه اظهار کرد: آمريکا اگر فکر می‌کند با اين رفتارها می‌تواند سپاه را تضعيف کند، کاملا در اشتباه است چرا که ملت ايران پشت سر سپاه ايستادگی می‌کند.

او با تاکيد بر اينکه سپاه و ساير نيروهای مسلح از جمله ارتش از متن مردم هستند و با مردم زندگی می‌کنند، گفت: با اين انگ‌ها دشمنان نمی‌توانند سپاه را از ملت جدا کنند. ما با همه وجود از سپاه و نيروی قدس دفاع می‌کنيم. بنابراين تصور نکنند با چهار تا هياهو ملت ما عقب‌نشينی می‌کند.

رييس قوه مقننه در بخش ديگری از سخنانش با تاکيد بر اين که برخی حکام منطقه نيز بايد مراقب باشند در اين دام آمريکا نيفتند، افزود: متاسفانه امروز اتحاديه عرب به جای ايجاد اتحاد در بين عرب‌ها و در منطقه به دنبال برخی مسائل ديگر است و عملا در چارچوب اهداف آمريکا حرکت می‌کند اگر اينان حقيقتا دلسوز ملت سوريه هستند، چرا برای ملت بحرين دلسوزی نکردند؟ آن زمان که تانک‌ها به سوی بحرين در حرکت بود، چرا سکوت کردند؟

لاريجانی با تاکيد بر ضرورت بيداری مردم منطقه گفت: مردم ايران با همه وجود از بيداری اسلامی در منطقه دفاع می‌کنند بنابراين تصور نکنند با برخی هياهوها می‌توانند مسير حرکت ملت ايران که دفاع از مظلومان است را خدشه‌دار کنند.

نماينده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: امروز به همان ميزان که ملت ايران قدرتمند و سرافراز است، بايد بدانيم که دشمنانی قوی هم داريم که دنبال دسيسه هستند بنابراين ما بايد دشمن را بشناسيم که اين يکی از اقدامات مهم در همبستگی ملی است.

به گزارش ايسنا، رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش مخرب بنی‌صدر در حادثه حصر سوسنگرد گفت: نقش عناصر مخرب همواره نقش مهمی است و اگر اين نقش‌ها تاکنون نبود، ملت ايران با سادگی بيش‌تری دستاوردهای فعلی را به دست آورده بود.

او با اشاره به خاطرات رهبر معظم انقلاب در مساله حصر سوسنگرد و هم‌چنين نقش برجسته شهيد چمران در اين واقعه تصريح کرد: در آن زمان در سخت‌ترين شرايط وقتی فرماندهی کل قوا، بنی صدر بود، وی قصد داشت با بازيگری مانع از اين شود که لشگر ۹۲ زرهی تيپ فعاليت‌هايش را آن طور که صلاح بود به انجام برساند و با اين که در اين زمينه قو‌ل‌هايی داده بود اما قصد داشت با تئوری مفتضحانه‌ای کارشکنی کند.

لاريجانی با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب که يک انسان بصير بايد دشمن‌شناس باشد، گفت: نقش‌ عناصر مخرب چه در حوادث زمان دفاع مقدس و چه بعد از آن کم نبوده است.

وی سالروز آزادسازی سوسنگرد را باعث افتخار ملت ايران توصيف کرد و گفت: شکستن حصر سوسنگرد يک حادثه بسيار بزرگ و درس‌آموز برای ملت ايران است و البته برای دشمنان نيز درس‌آموز بود.

رييس مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اين که با برگزاری چنين مراسم‌هايی بخشی از فداکاری‌های ارتش و سپاه و رزمندگان محلی مکشوف می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم بايد بدانند با چه شرايطی ملت ايران در آن مقطع در برابر رفتار ددمنشانه صدام ايستادگی کردند و البته وقتی که اين حادثه کالبدشکافی شود، نقش ولايت فقيه و رهبری در اين حادثه مشخص می‌شود.

او با اشاره به شرايطی که موجب حصر سوسنگرد و پس از آن آزادسازی اين منطقه شد، گفت: در آن مقطع، آن‌هايی که معتقد بودند از تاکتيک‌های عادی بايد برای آزادسازی سوسنگرد استفاده کرد، شکست خوردند چرا که در آن زمان با سخنانی مواجه می‌شديم که برخی می‌گفتند که صدمه و مشکلات اين کار زياد است، اما حضرت امام با نقش کليدی خودشان فرمودند، فردا بايد سوسنگرد آزاد شود و اين جمله فقط يک نوشته نبود، بلکه جريانی به وجود آورد که موجب شکستن حصر شد و اين از خصوصيات رهبری دينی در يک جامعه دينی است که در بزنگاه‌ها و شرايط سخت، رهبری و ولايت فقيه می‌تواند نجات‌بخش باشد.

رييس قوه مقننه گفت: تاکنون هر زمان مشکلات خارجی و داخلی داشته‌ايم، نقش ولايت فقيه کشور را آرام کرده است.

وی در بخش ديگری از سخنانش، روحيه شهادت‌طلبی و جهاد را از خصوصياتی ذکر کرد که در انقلاب شکل گرفت و گفت: روحيه جهاد و شهادت‌طلبی، استوانه اصلی دفاع مقدس بود و اين از خصوصيات يک جامعه سربلند است که هيچ گاه دست از سلاح برنمی‌دارد و اهل مجاهدت است.

رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان يکی از صاحب‌نظران آمريکايی خطاب به اوباما گفت: وی خطاب به اوباما گفته بود ملت ايران تاکنون نشان داده است پای موضع‌ هسته‌يی خود ايستادگی می‌کند و ما هرچه تحريم عليه ايران انجام داديم، کفايت نکرد و تمام انقلاب‌های منطقه نيز تاکنون به نفع ايران تمام شده است، بنابراين شما بايد شرايطی فراهم آوريد که مديريت شرايط منطقه تغيير کند و الا با حادثه‌ای مواجه خواهيد شد.

وی افزود: اين صاحب نظر آمريکايی به اوباما گفته بود که بايد فشارها را از طريق شورای امنيت به ايران زياد کرد چرا که ملت ايران موضوع هسته‌يی را يک موضوع ملی تلقی می‌کند و پای آن ايستاده است.

اين نماينده مجلس خطاب به آمريکاييان گفت: تلقی نکنيد با چهار تا حرف کلفت زدن، می‌توانيد بر اراده ملت ايران تاثير بگذاريد. ملت ايران پاسخ شما را جای ديگری می‌دهد.

لاريجانی گفت: آن‌ها به اين اعتقاد بودند که بايد در داخل ايران فتنه ايجاد کرده و با جريان سبز، کرد‌ها و بلوچ‌ها و عرب‌ها رابطه برقرار کنند.

وی خطاب به عرب‌های حاضر در جمع گفت: پاسخ شما عرب‌ها به اين اظهارات آمريکا چيست؟ که حاضران شعار مرگ بر آمريکا سر دادند.

لاريجانی گفت: آمريکا بايد اين صدا را بشنود چرا که عرب‌های غيور در طول تاريخ بهترين نگهبان مرزهای ايران بوده‌اند. اگر آمريکا در اين قضايا اشتباه کند، عرب‌های همين منطقه همان بلايی را که پس از جنگ جهانی اول بر سر انگليس آوردند، اين بار بر سر آمريکا می‌آورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016