جمعه 27 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه موقت تهران : اختلاف، بدبختي‌هاي زيادي به دنبال خود مي‌آورد، ایسنا

امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه «اساس تمام بدبختي‌ها اين است كه در جامعه اختلاف باشد» گفت: اگر امت اسلام به جان يكديگر بيفتند خداوند نعمت خود را از آن‌ها مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران تاكيد كرد: آن‌چه جامعه را كاملا تهي مي‌كند اختلاف است، چراكه اختلاف، غيبت، تهمت و بدبختي‌هاي زيادي به دنبال خود مي‌آورد.

وي با بيان اين‌كه «امروز مقتداي همه ما، انسان كامل يعني امام زمان(عج) است» وجود امام عصر(عج) و زندگي در جامعه اسلامي را نعمتي براي انسان دانست و گفت: اگر اين نعمت را نگه نداريد و اين ولايت را حفظ نكنيد خداوند نعمت‌ها را از شما مي‌گيرد و آن وقت است كه مي‌گويد از ديگران نترسيد بلكه از من بترسيد يعني به ما مي‌گويد از آمريكا، اسراييل و اين و آن ‌كه مي‌خواهند به نظام جمهوري اسلامي لطمه بزنند نترسيد بلكه از من كه خدا هستم بترسيد كه من اين نظام را از دست شما بگيرم.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين‌كه «اگر مردم عوض شوند خداوند اين دين، نعمت و ولايت را از دست آن‌ها مي‌گيرد» افزود: نظام جمهوري اسلامي كه امام(ره) آن را بر پايه اسلام بنيان گذاشت با اين عظمت برپا شده است و ما بايد اين نظام را نگه داريم، حفظ كنيم و همه به دنبال اين حقيقت باشيم.

امامي‌كاشاني با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري در رابطه با تهديدات دشمنان اظهار كرد: چند روز قبل رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در رابطه با تهديد آمريكا مطالب بسيار عالي و بلندي را فرمودند. سياستمداران در تحليل‌هاي خود مي‌گويند كه پشتوانه رهبر انقلاب دو مولفه يعني قدرت نظامي ايران و ملت ايران است، پس بياييم اين عزت را حفظ كنيم و به خاطر خدا و امام زمان(عج) از هواها دست برداريم و به فكر اجتماع، ‌انسجام و وحدت كلمه باشيم.

وي همچنين ملت ايران را قوي، شجاع، فداكار، پارسا و اهل ايثار توصيف كرد و با اشاره به شهادت تعدادي از پاسداران به ويژه سردار شهيد تهراني‌مقدم در انفجار اخير در يكي از زاغه‌هاي مهم سپاه يادآور شد: شهيد سردار حسن مقدم شخصيتي والا و برجسته بود و با وجود اين‌كه برخي رسانه‌ها و افراد از اين حادثه خوشحال شدند ولي دشمن بداند كه ما از اين انسان‌هاي برجسته در كشور فراوان داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود به پيام غدير خم اشاره كرد و گفت: پيام غدير خم پيام نصب است. غدير، نصب اميرالمومنين(ع) و علي نيز انساني كامل و تماما وصل به خدا است. پيام غدير بحث حكومت و قانونگذاري است يعني در قانونگذاري پيرو علي باشيم، دروغ نگوييم، خلاف و ظلم نكنيم و وجود خود را به شربت و شيريني ولايت شيرين كنيم. درست است كه ما نمي‌توانيم مانند اميرالمومنين باشيم ولي حداقل در كارها، روش، گفتار، كردار، اموال، روابط و مسايل زندگي خود حداقل بر روي مرز اسلام و حلال و حرام بايستيم.

امامي‌كاشاني در پايان ضمن گراميداشت سالروز آزادسازي سوسنگرد، ياد و خاطره شهداي هشت سال جنگ تحميلي به ويژه شهيد چمران را گراميداشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016