دوشنبه 30 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عزيز دانشور آسا، برادر کيانوش آسا بازداشت شد، دانشجونيوز و جرس

عزيز دانشور آسا، برادر شهيد کيانوش آسا از جانباختگان حوادث پس از انتخابات سال ٨٨ بازداشت شد. وی از فعالين مدنی کرمانشاه و دبير جبهه ی سبز کرمانشاه (صلح سبز) می باشد.

به گزارش دانشجونيوز، صبح روز جمعه ٢٧ آبان نيروهای اطلاعات سپاه کرمانشاه با مراجعه به منزل آقای آسا ايشان را برای ادای پاره ای از توضيحات احضار کردند. صبح شنبه ايشان با اتومبيل شخصی خود به سپاه نبی اکرم کرمانشاه مراجعه کرده و تا پايان روز به منزل بازنگشت. خانواده ی آسا که به شدت نگران وی بوده اند تا نيمه شب تمام مراکز سپاه را به دنبال او جستجو کرده اند اما هيچ خبری از وی نيافتند. ساعات اوليه امروز يکشنبه مشخص شده که عزيز دانشور در سپاه نبی اکرم کرمانشاه به سر می برد. مسئولين در گفتگو با خانواده اظهار کرده اند که حکم بازداشت او صادر شده است.

عزيز دانشور آسا برادر شهيد کيانوش آسا از جانباختگان حوادث پس از انتخابات سال ٨٨ و از فعالين مدنی کرمانشاه و دبير جبهه ی سبز کرمانشاه (صلح سبز) است. وی کارشناس آب منطقه ای کرمانشاه و کارشناس رسمی دادگستری می باشد.

کيانوش آسا از فعالين مدنی کرمانشاه و دانشجوی نخبه ی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت بود که در جريان تظاهرات مسالمت آميز ٢۵ خرداد ٨٨ به ضرب گلوله ی نيروهای امنيتی اطراف ميدان آزادی تهران به شهادت رسيد. اعضای خانواده ی آسا از زمان شهادت فرزندشان تحت انواع فشارها قرار داشته و تا به حال بارها بازداشت و به نهادهای امنيتی احضار شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده شهيد آسا: هنوز از علت بازداشت و اتهام عزيز خبری نداريم، جرس
عزيز دانشور آسا، برادر شهيد کيانوش آسا از جانباختگان حوادث پس از انتخابات سال ٨٨ روز گذشته بدستور دادستان کرمانشاه بازداشت و هم اکنون در اطلاعات سپاه نگهداری می شود اين در حالی است که هنوز از اتهام او اطلاعی در دست نيست.

خانواده شهيد آسا با تاييد خبر بازداشت عزيز دانشور آسا به جرس می گويند: “روز جمعه عده ای به منزل ما مراجعه می کنند و کارتی نشان می دهند که از طرف اطلاعات سپاه هستند و عزيز را برای پاره ای از توضيحات احضار می کنند. عزيز هم ساعت نه صبح رفت و ديگر به خانه بازنگشت ما هر چه برای پيگيری مراجعه کرديم تا آخر شب جواب سربالا می دادند و می گفتند اينجا نيست و آنجا نيست، برويد آنجا و برويد اينجا و تا ساعت يازده شب اينور و آنور می دويديم…تا اينکه امروز صبح از طريق کسی جايی را برای پيگيری به ما نشان دادند و ما رفتيم و با مسئولی که دستور بازداشت عزيز را صادر کرده بود صحبت کرديم و گفتند که در اطلاعات سپاه نبی اکرم نگهداری می شود.”

خانواده آسا در ادامه می افزايد: “در پاسخ علت بازداشت و نگهداری عزيز هم به ما گفتند دادستان دستور بازداشتش را صادر کرده و بايد در اينجا بماند و به دادگاه بفرستيم تا مراحل قانونی طی شود. امروز ظهر هم در دادگاه و منتظر هستيم. امروز خود عزيز را هم در سالن دادگاه ديديم و قاضی دوباره او را به اطلاعات سپاه فرستاد. فقط فرصت کرد بگويد که ديشب در اطلاعات سپاه نگهداری شده نه نيروی انتظامی و دادستانی کرمانشاه دستور بازداشتش را صادر کرده و در دادگاه هم يکسری سوالاتی را از او پرسيده اند. هنوز از اتهامی که به او زده اند خبری نداريم و چون ديروز هم ايشان را بازداشت کردند فرصتی نبود تا برای وکيل اقدام کنيم. خود عزيز هم با پای خودش رفت آنجا و اصلا فکر نمی کرد او را نگه دارند و می گفت چند تا سوال می پرسند و برمی گردم.”

کيانوش آسا دانشجوی سال آخر رشته ی مهندسی شيمی در مقطع کارشناسی ارشد و از نخبگان دانشگاه علم و صنعت ايران، کرد و از اقلیّت‌های مذهبی بود که در جريان تظاهرات ميليونی و مسالمت‌آميز دوشنبه ۲۵ خرداد در ميدان آزادی، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. اعضای خانواده اين شهيد جنبش سبز از زمان شهادت فرزندشان تاکنون تحت انواع فشارها قرار گرفته اند.

عزيز دانشور آسا برادر کيانوش آسا که از فعالان مدنی کرمانشاه و دبير جبهه‌ی سبز کرمانشاه است، بارها احضار شده و چند ساعتی مورد بازجويی قرار گرفته است اما اين اولين باری است که بعد از احضار بازداشت و زندانی شده است.

خانواده آسا با اشاره به اينکه اين اولين احضار عزيز نبوده است ادامه می دهد: “عزيز پيش از اين هم چندين بار احضار شده بود اما بعد از چند ساعت پرسش و پاسخ با ضمانت و تعهدی آزاد می شد و بر می گشت. اما تا به حال سابقه نداشته که اين مدت نگهش دارند. معمولا ما هر زمان که برای کيانوش مراسم داشتيم احضار می شده و به او می گفتند مردم را سر مزار جمع می کنيد و باعث شلوغی شده ايد و از همين حرفهايی که به همه می زنند که احساسات مردم را تحريک می کنيد و تجمع ايجاد می کنيد و از اين حرفها…. اما امروز علت احضار عزيز را نمی دانيم که ظاهرا حول و حوش همين مسايل است. متاسفانه بعد از شهادت کيانوش خيلی مسايل برای خانواده پيش آمده است که به موقع به آن پرداخته خواهد شد.”

گفتنی است کيانوش آسا در جريان تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در ميدان آزادی تهران ناپديد و روز ۳ تير ماه ۱۳۸۸ در سردخانهٔ پزشکی قانونی توسط خانواده‌اش شناسايی می شود که در اثر اصابت دو گلوله کشته شده‌ بود. اما پيگيری های خانواده شهيد آسا در خصوص علت دقيق مرگ وی و آشکار شدن ابهامات آن و شناسايی مجرمين هيچگاه به نتيجه نرسيد تا جاييکه حتی روی پرونده کيانوش در بيمارستان، مهر محرمانه خورده و به خانواده اش هيچ پاسخی نداده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016