چهارشنبه 2 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی خبری مطلق از وضعيت مهندس محمد توسلی، ميزان

ميزان: با گذشت ۲۰ روز از بازداشت رييس دفتر سياسی نهضت آزادی ايران هيچ خبری از وضعيت او در دست نيست.
به گزارش «ميزان خبر»، مهندس محمد توسلی که از ۱۲ آبان ماه در بازداشت است، تاکنون با منزل خود تماس نگرفته است و هيچ گونه اطلاعی از وضعيت او در دست نيست.
بی‌خبری از وضعيت اين فعال سياسی، نگرانی‌ها در مورد سلامت وی را تشديد کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازداشت اخير مهندس محمد توسلی توسط نيروهای امنيتی پس از حمله رسانه های اقتدار گرا به نامهٔ ۱۴۳ فعال سياسی و اجتماعی، خطاب به رييس جمهور پيشين ايران،سيد محمد خاتمی، صورت گرفته است.
در اين نامه فعالان سياسی و اجتماعی گوشزد کرده بودند: «کمترين چشم‌انداز روشنی برای صيانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه وجود نخواهد داشت.»
همسر مهندس توسلی پيش از اين در مصاحبه‌ای با سايت جرس گفته بود: «آقای توسلی ۷۴ سال دارند و تا الان مشکل و ناراحتی جسمانی خاصی نداشتند و اگر مشکلی برايشان پيش بيايد بخاطر همين فشارهايی است که در انفرادی ممکن است به ايشان وارد شود. ما بسيار نگران حال ايشان هستيم.‌‌ همان زمان هم به آقايان گفتم چرا با خانواده ما اين برخورد‌ها را می‌کنيد؟ که فقط می‌گفتند صحبت نکنيد، مصاحبه نکنيد و سکوت کنيد.»
بعد از عاشورای ۱۳۸۸،دختر مهندس توسلی، مهندس ليلا توسلی، و داماد ايشان، مهندس محمد نويد طاهری، بازداشت شدند و هم اکنون در حال سپری کردن احکام سنگين دادگاه انقلاب هستند.
مهندس محمد توسلی، اولين شهردار تهران پس از انقلاب سال ۵۷ بود و قبل و بعد از انقلاب در سالهای ۵۴، ۶۷، ۶۹، ۸۰ و ۸۸ بازداشت و زندانی شده و تحت شکنجه‌های طاقت فرسا قرار گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016