شنبه 5 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
26 آذر» راه دشوار هیأت‌های مذهبی برای مستقل ماندن، آفتاب
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مداحان قم مدرک تحصيلی ليسانس می‌گيرند، مهر

قم - خبرگزاری مهر: عضو هيئت مديره کانون شاعران و مداحان قم بر افزايش سطح علمی و دانش مداحان تأکيد کرد و گفت: مداحان قم با همکاری جامعه المصطفی مدرک تحصيلی ليسانس در زمينه مداحی می‌گيرند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حيدرزاده شامگاه پنج شنبه در چهارمين گردهمايی کنگره شعر عاشورايی که در سالن همايش‌های بين المللی دفتر تبليغات اسلامی برگزار شد،با تأکيد بر اينکه اگر سواد مداح و شاعر پايين باشد تحقق اهداف و رسالت‌ها امکان پذير نيست، گفت: بنابراين آموزش و ارتقای سطح علمی اين عزيزان در اولويت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با جامعه المصطفی برای معرفی مداحان و شاعران برای تحصيل و اخذ مدرک ليسانس مربوط به مداحی و شاعر صورت گرفته است.

کانون مداحان قم نيازمند ۱۱۰ ميليون تومان بودجه است

عضو هيئت مديره کانون شاعران و مداحان قم در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اينکه لازمه هر کاری تخصيص بودجه است، اظهار داشت: کانون شاعران و مداحان استان نيازمند بودجه ۱۱۰ ميليون تومانی است.

وی ابراز داشت: کانون شاعران و مداحان تا کنون ۱۳ جلسه رسمی و ۱۲ جلسه غير رسمی برگزار کرده است که اولين جلسه نيز در ۲۰ فروردين ماه سال جاری برگزار شد.

حيدرزاده گفت: ارتقای سطح علمی مداحان، برگزار سوگواره شعر متعدد، ايجاد صندوق قرض الحسنه، اعزام مداحان به نقاط مختلف کشور، برگزاری اردوهای فصلی و زيارتی و انتشار فصل نامه از جمله اهداف و برنامه‌های کانون شاعران و مداحان قم است.

اعطای وام به مداحان قم

وی افزود: کانون شاعران و مداحان در سال گذشته به ۱۰۰ شاعر و مداح استان وام داده است و هم اکنون نيز با صندوق قرض الحسنه دفتر تبليغات اسلامی هماهنگ شده که روزانه به ۱۰ مداح و شاعر وام اعطا شود.

عضو هيئت مديره کانون شاعران و مداحان استان قم با اشاره به اينکه تا کنون ۱۵۳ مداح و شاعر را به اين صندوق معرفی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵۳ ميليون تومان به مداحان و شاعران وام پرداخت شده است.

گفتنی است در پايان چهارمين کنگره شعر عاشورايی از ۶ برگزيده شعرآئينی نيز تجليل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016