پنجشنبه 10 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشکر بيت آيت الله منتظری از مردم نجف آباد

بسم الله الرحمن الرحيم

من لم يشکر المخلوق لم يشکر الخالق


دو سال از رحلت فقيه عاليقدر آيت الله العظمی منتظری گذشت.
مراسم با شکوهی که به اين مناسبت در شهرستان نجف‌آباد برگزار شد نشانگر قدرشناسی مردم نسبت به دوست و سنگ صبور و مرجع تقليد خود بود.

اين در شرايطی است که عده‌ای همواره سعی کرده اند نام ايشان را از تاريخ حذف کنند؛ غافل از اينکه خدای سبحان می‌فرمايد: «ان الذّين آمنوا وعملوا الصالحات سيجعل لهم الرحمن ودّا» ( سوره مريم، آيه ۹۶) "کسانی که ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خدای رحمان آنان را محبوب می‌گرداند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برگزاری چنين مراسمی و بزرگداشت بزرگان، خواست ملت و صلاح حکومت است. ای کاش حاکميت از مجلس متين ديروز شما عبرت بگيرد و از اختلال در مجالسی که برای عزيزان هر گروهی برگزار می‌شود دست بردارد.

حکومتی مقتدر و ارزش‌مند است که بر مردم زنده و صاحب فکر و عقيده آزاد، حاکميت داشته باشد. حاکميت بر مردم گوش به فرمان و ساکت و پيرو بی چون و چرا، هنر نيست.

تاکيد قرآن کريم و سفارش و روش معصومين سلام‌الله عليهم اجمعين در گفتگو و جدال احسن، نشانه زنده بودن دين مبين اسلام در همه اعصار است. به همين ميزان و با همين استدلال، درجا زدن و پيروی محض، نشانه جمود و رکود يک ملت خواهد بود.

اين‌جانب به نمايندگی از بيت مرحوم آيت‌الله العظمی منتظری از شما مردم قهرمان پرور نجف آباد که مراسم دومين سالگرد رحلت آن بزرگمرد را با شکوه تمام برگزار نموديد تقدير و تشکر می‌نمايم.

همچنين از تمامی شرکت کنندگان بويژه علمای اعلام نجف‌آباد و اصفهان مخصوصا حضرت آيت‌الله آقای حاج سيد جلال‌الدين طاهری اصفهانی حفظه‌الله، و از مسئولين محترم شهرستان نجف‌آباد از جمله امام جمعه محترم و فرماندار محترم و شهردار محترم و تمامی بازاريان و کسبه عزيزی که با تعطيل مغازه‌ها در اين جلسات شرکت نمودند تقدير و تشکر می‌نمايم.

۱۳۹۰/۹/۱۰
احمد منتظری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016